×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مدیریت مصرف برق به معنای درست مصرف کردن است/آغاز پیک مصرف برق ازخردادماه در سیرجان

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” دومین نشست خبری مدیر برق شهرستان سیرجان ظهر روز گذشته با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رضا سلمانی زاده مدیر برق شهرستان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با ساخت اپلیکیشن پرداخت غیر حضوری قبض های برق در نظر دارد به بهبود محیط زیست کشور کمک کرده و علاوه بر این با کاهش هزینه های بالای چاپ و توزیع قبض کاغذی مقابله کند و این برنامه و هدفی‌ست که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

سلمانی زاده در جواب به سوال خبرنگار سیرجان خبر که آیا توزیع کنندگان قبض ها با اجرا شدن این طرح بیکار خواهند شد اظهارداشت: خیر، هیچ یک از کارکنان این سازمان با وجود این طرح کار خود را از دست نخواهند داد، چه آنان که قرار دادی و چه آنان که رسمی استخدام بودند.

وی در خصوص آمار و ارقام مصرف برق در شهرستان سیرجان بیان داشت: ۴۰ درصد از مصرف برق شهرستان در زمینه کشاورزی، ۲۰ درصد صنعتی و عمومی، ۳۰ درصد خانگی و ۱۰ درصد در باقی زمینه ها مصرف می شود؛ لذا برای کاهش مصرف و در حقیقت مدیریت مصرف بهینه ما تفاهم نامه هایی با مشترکین بخش کشاورزی خود امضا کردیم و قصد داریم که اگر بتوانیم تنها ۱۰ درصد از مصارف را در زمینه کشاورزی کاهش دهیم که در این صورت می توان به کاهش خاموشی های ناخواسته خصوصا در پیک بار هر سال امیدوار باشیم.

سلمانی زاده افزود: ما در زمینه مدیریت مصرف برق، با ساخت کلیپ و انتشار آن داخل فضای مجازی همچنین همکاری خوبی که اداره آموزش و پرورش در زمینه چاپ و توزیع کتاب های مدیریت مصرف برق را داشته است و اداره برق سعی در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق در نسل های آینده را دارد.
وی اظهارداشت:پیک مصرف از در تابستان از ۱۵خرداد شروع و تا ۱۵شهریور ادامه دارد.

در پایان این نشست سلمانی زاده گفت: امیدواریم تمامی مشترکین برق شهرستان با نهایت همکاری در زمینه حذف قبض های کاغذی مارا هر چه بیشتر یاری کنند و دریافت این اپلیکیشن نیز تنها با ارسال کلمه APP به ۲۰۰۰۰۸۰۰۰ به راحتی در دسترس است و مشترکین میتوانند از خدماتی که در این برنامه برای آنان ارائه میگردد بهره‌مند شوند.

در ادامه این نشست فاضل میدانی، مسوول روابط عمومی مدیریت برق شهرستان سیرجان، از هدف این اقدام گفت: مشترکین با در اختیار داشتن این برنامه میتوانند از خدمات پرداخت، میزان مصرف انرژی، سوابق پرداخت و همچنین قبض المثنی و اقداماتی دیگر بهره‌مند شوند.
وی همچنین اظهار داشت: هدف از این کار بیشتر، به حداقل رساندن مراجعه حضوری ارباب رجوع به اداره است که امیدواریم بتوانیم به این هدف برسیم و این امر میسر باشد و همچنین از نظر محیط زیستی هم با وجود ۱۲۰ هزار انشعاب برق در شهرستان، در سال ۳۸۵۲ اصله درخت تنومند باید قطع شود تا بتوانیم قبضی کاغذی به دست مشترکین برسانیم که با وجود این طرح و فضای مجازی که امروزه اکثر مردم آشنایی کامل با آن دارند میتوانند، با دستور العمل گفته شده قبض برق خود را به صورت پیامک دریافت کنند و چاپ قبض را به صورت همیشه حذف کنیم هدف دیگر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق برای پایان دادن به خاموشی های ناخواسته خصوصا در مدت زمان پیک بار است که به همکاری اصحاب رسانه در این زمینه بسیار نیازمندیم.

میدانی افزود: همیشه گفتیم مدیریت مصرف برق، به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای درست مصرف کردن این انرژی‌ست که امیدواریم با فرهنگ سازی در جامعه و بین همشهریان بتوانیم زمان پیک بار مصرف برق امسال را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم و در آینده نزدیک شاهد اینچین خاموشی های ناخواسته نباشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.