×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
آمار جمعیتی سیرجان در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ غیر واقعی است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” معاون مالی و اداری شهرداری سیرجان در خصوص آمارگیری نفوس و مسکن سال ۹۵ که اخیرا انجام شد اظهار داشت: متاسفانه آمار جمعیت سیرجان غیر واقعی است؛ مگر می‌شود جمعیتی که در سال ۹۰، ۱۸۶هزار نفر بوده بعد از گذشت ۵ سال به ۱۸۹ هزار نفر برسد؟! یعنی ۲/۵ درصد رشد طی ۵سال؟! این در حالی است که شهرستان حدود ۱۷درصد رشد جمعیت داشته و از ۲۷۰هزار نفر به ۳۲۰هزار نفر افزایش یافته است.

مهندس معتمدی زاده در ادامه گفت:متأسفانه بسیاری از مردم این شهر که از خدمات شهر سیرجان استفاده می‌کنند، آمارشان را در روستاها و شهرهای اقماری ثبت کرده‌اند؛ این یک آمار غیرواقعی است که نه تنها ضربه بسیار بزرگی به بدنه شهر وارد می‌کند، بلکه بی برنامگی را برای برنامه‌ریزی دولت بوجود می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به نرخ رشد جمعیت، آمارمان را از معاونت برنامه‌ریزی استانداری حدود ۲۰۴/۵۰۰ نفر طی نامه‌ای کتبی گرفتیم؛ چرا باید رشد جمعیت برخی از شهرهای اقماری و روستاها به بیش از ۳۰۰ درصد برسد؛ آیا این آمار واقعی است؟! همین جا از مسوولین مرتبط تقاضا دارم در این رابطه پیگیری کنند؛ چرا که شهرداری شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت هم به لحاظ اعتباری و هم درجه شهرداری و تعداد اعضای شورا و بسیاری مسایل دیگر بیشتر مورد توجه خواهند بود.

معاون مالی و اداری شهرداری سیرجان افزود :این اتفاق ضرر بزرگی است که دود آن به چشم شهروندان می‌رود؛ مگر می‌شود شهری با جمعیت حدود ۲۲۰هزار نفر را خدمات داد و از سوی دیگر برای آمار ۱۸۹هزار نفر اعتبار گرفت؟! این یک اجحاف است در حق شهروندان و قطعا توسعه شهری را با مشکلات فراوان روبرو خواهد کرد.

معتمدی زاده اذعان داشت:اگر بنا باشد امار جمعیت شهرستان ١٧ درصد رشدش باشد قطعا مرکز شهرستان سیرجان باید این رشد را به دلیل وجود منابع و امکانات قابل دسترس  محسوس تر نشان دهد نه اینکه ٢/۵درصد رشدش باشد و این واقعیت تلخ راباید بپذیریم که توسعه شهرسیرجان به شدت تحت تأثیر این  غیر واقعی بودن آمار قرار می گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. میثم

    آره به نظر منم آمار چندان دقیقی نیست

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.