×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 27 March , 2024
آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در کل دنیاست/توافق هسته ای بسیار ناعادلانه و برجام نیز کاملا منافقانه و ریاکارانه بود/ وجود داعش و گروه های افراطی جنگ بین تمدن ها و فرهنگ هاست

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،کن اوکیف طی نشست خبری در رابطه با خصومت های آمریکا در منطقه خاورمیانه و نقض حقوق بشر ، اظهار داشت: به اعتقاد من ایالات متحده آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در کل دنیاست و با وجود شکنجه هایی که در آنجا وجود دارد می توان گفت بیشترین جمعیت زندانی کل کره زمین در آمریکاست.

وی گفت: با تحقیقات موضوعی که انجام شده در داخل ایالات متحده خیلی از این زندانیان انسانهای بی گناهی هستند که به اشتباه به زندان افتاده اند.

عضو ارشد سابق نیروی دریایی آمریکا بیان کرد: چند سال پیش طبق تحقیقاتی که انجام شده کسانی که در ایالات ایلی نوی آمریکا اعدام شده بودند با آزمایشات دی ان ای که از آنها به عمل آمد روشن شد که به اشتباه اعدام و کشته شده بودند.

اوکیف گفت: تمام تحقیقاتی که در رابطه با مسائل داخلی ایالات متحده انجام می شود همراه با شکنجه و آزار و اذیت همراه است.

وی افزود: بعضی بر این تصورند که می خواهند وارد سیستم آمریکا بشوند زیرا در آنجا آزادی بیان هست ولی خود من شخصا بارها با سیستم حکومتی درگیر شدم و این آزار و اذیت آنها را تجربه کرده ام و به همین علت از آن کشور بیرون آمدم تا آزادی بهتر و بیشتری داشته باشم و بتوانم مسیری را که می خواهم آزادانه ادامه دهم.

اوکیف ادامه داد: شما اگر یک شخص انقلابی باشید هر گز نصیحتی به کسی که در این راه گام بر می دارد نمی کنید و من این مسیر را انتخاب کردم و خوب دانستم که از امریکا بیرون بیایم و می دانم که هر کشوری و هر مکانی شرایط خاص خود را دارد شاید اگر من در امریکا می ماندم به زندان می رفتم و هیچ کس از من خبری نداشت.

این شهروند امریکایی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط نسبت به آن زمان متفاوت شده و مردم امریکا نیز روز به روز بیدارتر می شوند و من اگر بخواهم به آمریکا برگردم برچسب تروریست می زنند و این به ضرر مردم انجا خواهد بود.

آزادی بیان در آمریکا بحث بسیار اشتباهی است

اوکیف با بیان اینکه بحث آزادی بیان در آمریکا یک بحث اشتباهی است، اذعان داشت: اگر بخواهیم با سیستم داخلی مبارزه کنیم این تنبیهی برای دیگران خواهد بود و این اشتباه است و متاسفانه خیلی از افراد در این مسیر قرار گرفتند که یا کشته شدند و یا به زندان افتاده اند و آن به دلیل این بود که با سیستم حکومتی درگیر شدند و به همین علت مجازاتهای متفاوتی برایشان در نظرگرفته شده است.

وی در رابطه با اجرای حقوق بشر در ایالات متحده ، اظهار داشت: در ایالات متحده حتی امروز که با شما صحبت می کنم قوانین در رابطه با حقوق بشر وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد اجرایی نمی شود.

اوکیف افزود: دفاع از حقوق مردم آمریکا در حال حاضر در کشور ایجاد شده است و در قانون اساسی اشخاص قسم خورده اند که خیانت نکنند  در صورتی که  غیر این است، بطور مثال در گوانتانامو و یا جاهای دیگر که جنگ شد و در سایتها و در کل جهان شنیدیم که از افراد بی گناه هیچ حمایت قانونی نمی شود حتی آنها نمی توانند خانواده هایشان را ملاقات کنند و از لحاظ سلامت و بهداشت نیز در خطر هستند و در صورتی که اینها در امریکا عادیست.

وی گفت : من طرفدار حقوق بشر هستم و تنها این امر را متعلق به سیستم داخلی آمریکا نمی دانم بلکه سیستم قتل و جنایت در دیگر کشورها نیز وجود دارد و من آن را متعلق به همه مردم جهان می دانم.

مردم آمریکا فکر می کنند که ایران سعی دارد آمریکا را ا صحنه روزگار محو نماید

عضو ارشد سابق نیروی دریایی امریکا در رابطه با اینکه نظر مردم امریکا در رابطه با تحریم های ایران چیست؟ ، عنوان کرد: مردم امریکا از این امر حمایت می کنند و از تحریم ها به این باور رسیدند که ایران دارد بمب هسته ای می سازد.

وی افزود:  این در واقع به خاطر این است که رسانه های رسمی در ایالات متحده دارند دروغ می گویند ، همچنین در رابطه با مردم ایران می گویند که مسلمان افراطی هستند و آنان را “مولا” خطاب می کنند و این بحث همیشه در آنجا وجود داشته که ایران سعی دارد آمریکا را از صحنه روزگار محو نماید.

اوکیف بیان کرد: در واقع مسائل غیر تعریفی از مردم ایران گفته می شود و یکسری از فکت ها هست که نمی شود تغییر پیدا کند همان طور که می دانید در ایران  یکصد سال اخیر جنگهایی بوده و کشورهایی که از شما شکست خورده اند تعریف های غیر متعارفی از شما دارند.

وی گفت: غرب و آمریکا نمی دانند که ایران یک سرپناهی برای مسیحیان و یهودیان بوده است بلکه آنها اعتقاد دارند که ایران می خواهد مسیحیان و یهودیان را از روی زمین محو کند، در صورتی که بیشترین جمعیت یهودی و مسیحی درایران وجود دارد.

این شهروند آمریکایی افزود: متاسفانه کسی در رابطه با کودتای ۱۳۳۸ ایران چیزی نمی داند و گفته می شود در منطقه خاورمیانه یک پست استعماری وجود دارد در صورتیکه ما می توانیم مثال هایی بزنیم که در آنجا دروغ هایی زده می شود.

نقش زن در جامعه آمریکایی

وی همچنین در رابطه با نقش زن در جامعه آمریکایی گفت: در امریکا زن به یک شکل جنسی تبدیل شده و در آنجا این یک چیز عادیست.

اوکیف عنوان کرد: زمانی که شما به ایالات متحده سفر می کنید می بینید که چگونه با زنان برخورد می شود و در خارج از آنجا نیز چگونه به زن نگاه کرده می شود و در جامعه امریکایی چنین برخوردی عادیست.

عضو ارشد سابق نیروی دریایی امریکا افزود: بحث تجاوز در امریکا در کمپ های دانشجویی و دانشگاه های مختلف ایالات متحده و همین طور تجاوز به زنان در داخل ارتش رقم بسیار بالایی دارد و همه این ها به این می رسد که زن به چه تبدیل شده است؟

واگذاری ۲۶۰ میلیارد تومان اسلحه توسط آمریکا به عربستان سعودی

وی همچنین در رابطه با کمک امریکا در زمینه سلاح به کشور عربستان گفت: در قرار داد نظامی ۲۶۰ میلیارد تومان اسلحه به عربستان سعودی واگذار شده است و رابطه بین ایالات متحده و عربستان سعودی رابطه محکمی است و همچنین در طی ماههای اخیر برای کشتار مردم بیگناه در یمن سکوت مطلق بوده است.

اوکیف به حقوق زن در عربستان نیز اشاره کرد و گفت: ما نگران حقوق زن در کشور عربستان هستیم زیرا در آنجا زنان از کمترین حقوق برخوردار نیستند.

وی در رابطه با داعش و گروهک القاعده  اظهار کرد: در واقع حضور داعش با اسم دولت اسلامی و گروهک های القاعده  و همچنین سرویس مخفی امنیتی اسرائیل در کشورهای عراق ، سوریه ، شام از سیاستهای ایالات متحده است.

داعش توسط عربستان سعودی حمایت مالی می شود

اوکیف عنوان کرد : سیاستهای اسرائیل و عربستان سعودی یک مجموعه واحد و مکمل هستند و در این رابطه که چه کسانی داعش و گروهک القاعده را حمایت مالی می کنند شکی وجود ندارد، در واقع داعش توسط عربستان سعودی حمایت مالی می شود و به همین علت تاکنون به عربستان حمله نکرده است و حتی اسرائیل اعتراف کرده که در تپه های جولان به آنان سرویس خدمات درمانی و بیمارستانی می دهد.

وی در رابطه با کشتار مسلمانان به دست داعشی ها ، گفت: در دو هفته اخیر داعش برنامه ای داد که خدا از شما می خواهد که مسیحیان و مسلمانان را بکشید و به یهودی ها کار نداشته باشید.

اوکیف در رابطه با  بحث هایی که مربوط به خاورمیانه طرح شده ، گفت: اگر بخواهیم برنامه ای که برای خاورمیانه در دست بررسی است بخوانیم یک برنامه ای است که در دهه هشتاد تنظیم شده و راهبردی ست برای اسرائیل و من دوست دارم که شما در آنجا این استراتژی و طرح را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید  و بحث هایی که مربوط به خاورمیانه است در این طرح آمده است.

وی افزود: من پیشنهاد می کنم که آن سند را حتما مطالعه کنید که فکر نمی کنم زیاد وقت شما را بگیرد و یکی از داستانهایی که در آن طرح آمده این است که هر رهبری که بخواهد در این منطقه رهبری کند باید قوی باشد و رهبری که ضعیف باشد چه خوب یا بد باید برداشته شود مثل صدام.

اوکیف گفت: مسئولین آمریکایی حضور داعش و گروه القاعده در عراق را غیر عمدی اعلام می کند و این از سیاستهای غلط امریکا در عراق است. همچنین در مورد کشور لیبی قبل از اینکه در این کشور جنگ رخ دهد و نابود شود گروهک القاعده و داعش وجود نداشت ولی امروز همه جای دنیا پر شده از آنان و این بر می گردد به دهه هشتاد.

هدف اسرائیل براندازی کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه است

عضو ارشد سابق نیروی دریایی امریکا ابراز داشت: این جنگ هنوز برای ایران اتفاق نیفتاده است و این ها همه هدف اسرائیل است که کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله لبنان، سوریه، اردن و … را از لحاظ عقیدتی به جان همدیگر بیندازد.

وی همچنین گفت: کشور عربستان داعش را به راه انداخته تا اسرائیل را حمایت کند و به طور خواسته یا ناخواسته و قطعا خواسته از لحاظ طرحی و عملیاتی  صهیونیست ها را تامین می کند.

اوکیف با بیان اینکه داعش چیزی نیست جز مخلوق آمریکا که حتی خودمان نیز از طریق واسطه می توانستیم در منطقه داعش ایجاد کنیم ، افزود: هر جا ایالات متحده وجود دارد گروه های افراطی القاعده و داعش نیز زیاد هستند و من در ایران اثری از این گروه نمی بینم.

نیروی آمریکایی یک نیروی تهاجمی ست نه دفاعی

وی همچنین در رابطه با نیروی دفاعی آمریکا گفت: چنین نیرویی در امریکا وجود ندارد یعنی در اصل نیروی تهاجمی است تا دفاعی و در تمام جاهایی که جنگ صورت گرفته امریکا نیروی تهاجمی داشته است.

اوکیف ادامه داد: شما هر اعتقادی می خواهید داشته باشید خیلی از رهبران اسرائیلی می توانند از بمب های هسته ای در جنگ استفاده کنند و من می توانم به جرأت بگویم که این سیستمی که بر دنیا حکم می کند به دنبال یک جنگ جهانی سوم است و دقیقا کار خلافی انجام می دهند و در مسیر این هستند  که جنگ مقابله جهانی را بوجود بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران از لحاظ نظامی و اعتقادی کشوری قوی است ، اظهار داشت: به خاطر همین نیروی نظامی و اعتقادات قوی مردم ایران است که پای هیچ سرباز امریکایی به آنجا باز نشده است.

توافق هسته ای بسیار ناعادلانه و بحث برجام کاملا منافقانه بود

اوکیف همچنین در رابطه با توافق هسته ای بیان کرد: توافق هسته ای بسیار ناعادلانه بود و بحث برجام نیز کاملا منافقانه و ریاکارانه بود و چرا ملت ایران باید این بازرسی ها را بپذیرد و این یک حرکت بسیار ناپسند و ناعادلانه است به نظر من ایران می بایست قبل از توافق یک شرط برای آمریکا می گذاشت و آن اینکه اگر اسرائیل امضاء کند ما نیز امضا می کنیم ، من می دانم که شما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسید ولی همانطور که از کشورهای ۵+۱ خواستید از اسرائیل هم بخواهید امضا کند.

وی در رابطه با ماهیت ناعادلانه توافق هسته ای امریکا اذعان داشت: هدف از آمریکا برای انجام این توافق کنترل و نفوذ در آن کشور است یعنی امریکا با هر کشوری که به توافق می رسد قصد نفوذ در آن کشور را دارد.

وی گفت: اگر مذاکرات فقط در بحث هسته ای باشد هوشمندانه است که سیاست بحث هسته ای است و آن اشخاص و یا کشورهایی که از این برجام نفع می برند کسانی هستند که منافع ایران برایشان مهم نیست و فقط به دنبال منافع خودشان هستند.

ایران رهبری دارد که مراقب منافع ملی آن است

اوکیف ادامه داد: شما یک رهبری دارید که مراقب منافع ملی شماست و این بسیار عالیست و کسانی که می خواهند این توافقات ایجاد شود منتظرند که آن نفوذ (نفوذ آمریکا) در کشور شما ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امریکا برای مردم ایران هیچ کاری انجام نمی دهد ، بیان داشت: آمریکا فقط به دنبال منافع خودش است و کسانی که فکر می کنند اگر با امریکا در ارتباط باشند منافعشان به خطر نمی افتد اشخاصی ابله هستند و یا کسانی هستند در بوجود آوردن این جو به آنها پول داده شده است.

اوکیف گفت: من نسبت به مردم امریکا نفرت ندارم و فقط نسبت به سیاستهای آمریکا انزجار دارم و برای مردم آمریکا خوبی را می خواهم و برای مردم ایران نیز همینطور.

عضو ارشد سابق نیروی دریایی آمریکا افزود: این همان چیزی است که ما شاهد هستیم در آمریکا و اروپا وضع هولناکی وجود دارد آنها از این وحشت دارند که نکند مسلمانان کنترل را در دست بگیرند و بخواهند ارزشهایشان را به دنیا تحمیل کنند.

وی گفت: در واقع داعش و گروه های القاعده کسانی هستند که آمریکا آنها را بوجود آورده به نام اسلام هراسی تا دیگران از مسلمانان تصویر بدی در ذهن خود داشته باشند.

حضور داعش و گروه های افراطی یک تز هانتینگتون است

اوکیف در پایان در رابطه با اینکه جنگ جهانی سوم از نظر هانتینگتون جنگ بین تمدن و فرهنگ است ، بیان کرد: در حقیقت بحث داعش و گروه های افراطی یک تز هانتینگتون است که می خواهند بین تمدن ها و فرهنگ ها درگیری بوجود بیاورند و یک میلیارد مسلمان را به جان هم بیندازند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.