×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
آمریکا در مسیر ورشکستگی قرار دارد

sena amricaجان بوهنر رئیس کنگره آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی تأکید کرد، باراک اوباما باید برای جلوگیری از ورشکستگی دولت و آغاز به کار مجدد نهادهای تعطیل‌شده دولتی، مذاکرات خود را با جمهوری خواهان کنگره آغاز کند. در غیر این صورت آمریکا با ورشکستگی روبه‌رو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر دموکرات‌ها درخواست کنگره برای کاهش هزینه‌های بودجه و تغییر بخشی از قانون بهداشت و سلامت را نادیده بگیرند، آمریکا با ورشکستگی روبه‌رو خواهد شد، گفت: من قصد دارم با شخص رئیس جمهور مذاکره کنم ولی مخالفت وی با مذاکره کشور را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

وی اذعان کرد که عدم افزایش سقف بدهی‌های دولت تبعات فاجعه‌باری برای اقتصاد آمریکا در پی خواهد داشت. وی گفت: اوباما شماره تلفن من را دارد و می‌تواند برای انجام مذاکره در این خصوص هرموقع می‌خواهد تماس بگیرد.

دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که به‌شرطی حاضر به مذاکره با جمهوری خواهان هستند که تعطیلی دولت آمریکا پایان یابد. چارلز شومر سناتور دموکرات نیز دراین‌باره تأکید کرد: این بازی با آتش است و ما از مذاکره خوشحال خواهیم شد ولی می خواهیم در شرایطی مذاکره کنیم که اسلحه روی سر ما نباشد.

بحران سقف بدهی‌های آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز اوباما را در شرایط سختی قرار داد و موجب شد تا رتبه اعتباری این کشور کاهش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.