×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
آمریکا در یک قدمی سقوط در بحران سقف بدهی

federal amricaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،آمریکا امشب به دلیل بحران سقف بدهی سقوط می‌کند و اما هنوز هیچ‌گونه توافقی در زمینه افزایش سقف بدهی در کنگره حاصل نشده است.

در حالیکه امروز آمریکا وارد شانزدهمین روز از تعطیلی اجباری خود شده است، مذاکرات درباره بازگشایی دولت و افزایش سقف بدهی امروز، چهارشنبه از سر گرفته شد.

قانونگذاران کنگره روز سه‌شنبه ایما و اشاره‌هایی کردند مبنی بر آنکه رهبران سنا در صدد هستند توافقنامه‌ای را برای افزایش سقف بدهی و بازگشایی دولت فدرال آمریکا ارائه کنند.

یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای اینکه این توافقنامه را در مسیر سریعی قرار دهد، به توافق برسد.

سناتورهای آمریکا برای آماده کردن پیش‌نویس لایحه تلاش زیادی کردند و یکی از سخنگویان «هری رید» رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا اعلام کرد که رید و «میچ مک کونل» رئیس جمهوری‌خواهان سنا امیدوارند که به زودی به توافق دست پیدا کنند.

سنا تا ظهر چهارشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه نخواهد داد اما احتمال دارد که صبح چهارشنبه اظهاراتی درباره توافقات احتمالی درباره افزایش سقف بدهی مطرح شود، با اینحال اگر لایحه جدید سناتورهای آمریکا برای افزایش سقف بدهی تصویب نشود، آمریکا برای اولین بار به کسری بودجه و بحران بدهی بیش از ۱۶ تریلیون دلاری سقوط می‌کند.

چشم‌انداز عدم افزایش سقف بدهی آمریکا پیامدهای هولناکی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند رتبه اعتباری «AAA» آمریکا را به «AA+» کاهش دهد.

موسسه اعتباری استاندارد اند پور بعد از بحران سقف بدهی ۲۰۱۱، رتبه اعتباری آمریکا را از «AAA» به «AA+» کاهش داد اما موسسه اعتباری مودی همچنان رتبه اعتباری آمریکا را روی «AAA» حفظ کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.