×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
آنان که بی بهانه مهربان اند و همیشه می خندند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی“سیرجان خبر” همه آمده بودند تا شاهد دیدن خلاقیت کودکانی از جنس مهربانی باشند،روز گذشته نمایشگاه دیوار ۴۷ ویژه بچه های سندروم داون با حضور مسئولین برگزار شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

دکتر آزاده عباس زاده مبتکر این طرح در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: بچه های مبتلا به سندروم داون معمولاً عمر کوتاهی دارند و پیش از رسیدن به ۴۰ سالگی از دنیا می روند و همیشه برایم جای سوال بود که چرا هیچ کس به فکر افزایش طول عمر آنها نیست چرا برای هر بیماری یک انجمن تخصصی وجود دارد ولی این بچه ها از حمایت کافی برخوردار نیستند.

وی با تقدیر از شهرداری سیرجان افزود: در شرایطی که بسیاری از شهرداران شهرهای دیگر این حرکت ما را به سخره گرفتند ، اما شهرداری سیرجان به سرعت با پیشنهاد ما موافقت کرد و همه همکاری های لازم را در این زمینه انجام داد.

آزاده عباس زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من فقط واسطه ای هستم که این بچه ها افکار و ذهنیات خود را از محیط پیرامون روی دیوار این شهر منتقل کنند، شاید این تلنگری باشد به مردمی که نسبت به این بچه ها بی توجهند و در شهر سیرجان بیست نفر از بچه های مبتلا به این بیماری ۲۰۰ اثر خود را به نمایش گذاشتند.

عباس زاده بیان کرد: من برای اولین بار به سیرجان می آیم و برای اولین بار برنامه دیوار ۴۷ در استان کرمان و در شهر سیرجان برگزار شده است که جای بسی افتخار برای مردم این شهر دارد.

عباس زاده با بیان علت وقوع این بیماری ابراز داشت: این بچه ها دارای ۴۷ کروموزوم هستند که همین یک کروموزوم اضافی منجر به بروز این مشکلات برای آنها شده است به همین دلیل نام این دیوار را هم ۴۷ انتخاب کرده ایم.

همچنین مسئول بهزیستی سیرجان تشریح کرد: این دیوار برای بیشتر شدن توانمندی این بچه های معلول برگزار شده است و باعث بروز خلاقیت در این کودکان می شوند.

مهتاب حسینی ادامه داد: نود نفر معلول ذهنی در سیرجان مشغول آموزش هستند که ۲۰۰ اثر آنها بر روی چوب و تابلو در معرض دید عموم قرار گرفته است و همچنین یک دیوار در شهرداری منطقه یک در اختیار این معلولان قرار گرفته تا در روز های مشخص نقاشی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.