×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
آیین معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”جلسه معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان سیرجان صبح امروز برگزار شد.

اسماعیلی در آیین معارفه ملارحمان گفت: صفا، صداقت، پاکدستی از جمله مهم‌ترین ویژگی ملا رحمان، مدیرعامل جدید گل گهر است.

داریوش اسماعیلی رئیس نظام مهندسی ایران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:آنچه که در بخش‌های معدن اتفاق افتاده و در بخش‌های دیگر نبوده، پدیده نقشه راه معدن است.

وی افزود: ما هیچ شکی نداریم که معدن می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در صادرات داشته باشد و همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند جایگزین نفت و گاز در صادرات شود.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در استخراج گفت: در ۱۴۰۴ مجموعه‌هایی همچون گل گهر می‌تواند به عنوان بخش خصوصی در این زمینه تاثیر‌گذار باشد .

وی در ادامه گفت: در بخش اکتشاف به شدت نیاز به توسعه اکتشاف است در سال ۱۴۰۴ بنا داریم که ۵۵میلیون تن فولاد تولید کنیم و فرض ما این باشد که به ازای هر تن فولاد به طور متوسط ۲.۸ تن سنگ آهن نیاز داشته باشیم در نتیجه از ۱۴۰۴ سالانه نیاز به ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن داریم تا به عنوان خوراک به کارخانجات بدهیم. چه میزان اکنون سنگ آهن داریم؟چیزی در حدود ۳میلیارد تن ذخیره سنگ آهن حتمی شناخته شده است که اگر بخواهیم با یک ظریب ۷ دهم میزان برداشت در کارخانجات کنسانتره را در نظر بگیریم در حدود ۲.۱میلیارد تن سنگ آهن داریم. اگر این میزان را تقسیم بر ۱۶۰میلیون تن کنیم عددی در حدود ۱۳میلیون تن می‌شود اگر سنگ آهن ما همین میزان باشد تنها برای ۱۳سال سنگ آهن برای معادن داریم.

اسماعیلی افزود:مجموعه‌ای از صنایع معدنی ایجاد کرده‌ایم که اگر بخواهیم عمر ۲۰ ساله برای کارخانه جات معدنی موجود در نظر بگیریم نیاز به ۲ میلیارد تن سنگ آهن کم داریم کا نشان دهنده اهمیت اکتشاف سنگ آهن است.

جمشید ملارحمان، مدیرعامل جدید گل گهر در ادامه این مراسم اظهارداشت: یک ریال از منابع گل‌گهر را به جای دیگر نمی‌فرستیم.

وی افزود: نقشه راه ما را مقام معظم رهبری مشخص کرده است و من به استراتژی‌ها و برنامه‌ها به خاطر وقت کم نمی‌پردازیم ، ما هیچ چاره‌ای جز مهندسی مدیریت، نگاه عالمه و مدبرانه به نهادهای تولید و صنایع معدنی کشور به عنوان نیاز اقتصاد کشور نداریم.

ملارحمان ادامه داد: اگر بخواهیم به پیش نیازهای تولید نگاه کنیم به راحتی می‌توان فهمید مزیت داشتن مواد اولیه نخستین مزیت ماست.

وی گفت: صیانت از معادن جز بهره‌وری بهینه و جلوگیری از هدر رفت معادن نیست.

ملا رحمان اظهارکرد: اگر به مقوله تامین مواد اولیه نپردازیم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد من وظیفه خود میدانم از حقوق منابع انسانی حمایت کنم.

مدیرعامل جدید گل گهر در پایان گفت: توجه ویژه به مهندسی معکوس از جمله اهداف ماست.

محمود آبادی سرپرست فرمانداری سیرجان در آیین معارفه مدیرعامل گل گهر گفت: مدیرعامل جدید گل گهر راهی بسیار سخت دشوار در پیش دارد اما نیرو‌ها و مردانی با قدرت در کنار خود دارد که می‌تواند در رسیدن به اهداف خود موفق باشند

وی افزود: مردم سیرجان به نام گل گهر در بسیاری از کشور‌ها شناخته شده است.

محمود آبادی افزود: این مسئولیت خطیر می‌تواند توسعه بیشتر گل گهر و پیشرفت را به ارمغان بیاورد وارزآوری بیشتری را از گل گهر شاهد باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.