×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
اجتماع بزرگ عاشورائیان در سیرجان+گزارش تصویری

azadari motemarkez ashora8 به گزارش خیمه گاه  “سیرجان خبر” ، عزاداری یکپارچه و متمرکز مردم سیرجان در هشتمین روز از ماه عزای آقا اباعبدا… الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شد.

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) عصر روز گذشته در قالب دسته جات عزادار از مناطق مختلف شهر سیرجان به سمت حسینیه امام خمینی (ره) به حرکت در آمده و با تجمع در این حسینیه به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

دل سوختگان حسینی در سیرجان که در قالب هیات عزادار متحده حسینی در این محل تجمع کرده بودند، ضمن سینه زنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

آیین عزاداری متمرکز و یکپارچه مردم  سیرجان عصرروز گذشته به صورت زنده از شبکه شبکه استانی کرمان پخش شد.

لازم به ذکر است با فرارسیدن  ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، دسته جات عزادار تا پاسی از شب در مساجد، تکایا و نیز خیابان های شهر سیرجان به شیوه سنتی به عزاداری و سوگواری می پردازند.

در ادامه تصاویری از ارادت مردم ولایت مدار سیرجان  به ساحت مقدس اباعبدا… الحسین علیه‌السلام  و یاران باوفای آن حضرت را مشاهده کنید.

عکس: رضا معطنی/ محمدامین شاهبداغی

azadari motemarkez ashora10 azadari motemarkez ashora9 azadari motemarkez ashora4 azadari motemarkez ashora3   azadari motemarkez ashora2 azadari motemarkez ashora8 azadari motemarkez ashora11 azadari motemarkez ashora6 azadari motemarkez ashora

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.