×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی درسیرجان+تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر” بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است این بیماری ویروسی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند.

مربیان کانون بسیج مهندسین کشاورزی با همکاری حوزه های مقاومت روستایی ودامپزشکی جهت پیشگیری وکتترل بیماری نیوکاسل در طیور بومی وخانگی طرح ملی واکسیناسیون رایگان را راه اندازی کرده اند.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارداشت: طرح ملی واکسیناسیون بصورت رایگان جهت پیشگیری وکتترل بیماری نیوکاسل در مناطق بلورد،پاریز،هماشهر،زیدآباد، خیرآباد کفه،ملک آباد، خسروانی،کفه مردرحال اجرا است.

شاهبداغی افزود: طرح ملی واکسیناسیون طی سه مرحله در شهرستان سیرجان اجرا می شود مرحله اول از اوایل مهرماه تا آبان ماه اجرا شده است، مرحله دوم از اوآخر آبان ماه تا بهمن و مرحله سوم از بهمن تا اسفند ماه اجرا می شود.

وی اذعان داشت: تا به الان ۷۵۰۰۰دوز قطره نیوکاسل در مناطق روستایی شهرستان سیرجان توزیع شده است این واکسن مقاوم به حرارت می باشد که در اجرای طرح هر پرنده ١٠سی سی دریافت می کند و الویت با روستاهای اطراف سدها و تالابها و مرغداریهای صنعتی در حال اجرا می باشد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی درخصوص علائم بیماری نیوکاسل گفت: اسهال سبز رنگ، پیچش گردن، بی حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی از نشانه های بیماری نیوکاسل در طیور است.

شاهبداغی درپایان گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید اجرای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق بیشتر تولید و امنیت غذایی برای جامعه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.