×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
اجرای پنج طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” منصور مکی‌آبادی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت از اجرای پنج طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها در منطقه صنعتی و معدنی شرکت‌های صنعتی و معدنی گل‌گهر شامل کارخانه کنسانتره، واحدهای انباشت و بارگیری، گندله‌سازی و سیستم‌های انتقال سنگ‌آهن هستند.

وی افزود: این طرح‌ها از ۴۴ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امسال به اتمام و مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

مکی‌آبادی در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی در سه سال گذشته عنوان کرد: تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین در شهرک صنعتی شماره ۲ به صنوف آلاینده و مزاحم، رفع مشکل بنگاه‌های راکد اقتصادی، واگذاری ۶۵ درصد از زمین‌های استان در شهرک‌های صنعتی سیرجان، طرح‌های عمران روستایی و شهری، ثبت ملی و جهانی گلیم سیرجان، از جمله اقدامات انجام شده است.

فرماندار سیرجان اعتبارات تخصیص یافته در سال‌های اخیر را ۵۰ درصد کمتر از مشابه آن در سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با وجود کاهش اعتبارات و افزایش تحریم‌ها، اما با مدیریت جهادی و پیگیری‌های دلسوزانه مسئولان در بسیاری از برنامه‌های عمرانی افزایش عملکرد داشتیم.

مکی‌آبادی طرح‌های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای همشهریان را عنوان کرد و گفت: در این زمینه از توان بخش خصوصی بهره گرفتیم و ۲۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳ هزار نفر با همت بخش خصوصی در حال انجام است.

فرماندار سیرجان واگذاری خانه شوکت السعیدی به دانشگاه آزاد برای مرمت و احداث دانشگاه معماری، مرمت قلعه درویش زیدآباد از جمله اقدامات مهم انجام شده میراث فرهنگی دانست.

وی وحدت و تلاش بین مسئولان شهرستان سیرجان را عامل توسعه و گسترش طرح‌های عمرانی در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: وجود وحدت و همدلی بین مسئولان و تلاش همه جانبه آنها در رفع مشکلات شهرستان قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.