×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
احداث گنبد جدید حرم امام حسین (ع) با ۲۴ هزار خشت طلایی

bazsazi haramبه گزارش“سیرجان خبر” علی مهاجری صبح امروز در جمع تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به آغاز عملیات ساخت گنبد و ستون‌های ضریح مقدس امام‌ حسین (ع) طی هفته جاری در کرمان، اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات دو سال پیش مصوب شد و در استان‌ها نیز شکل گرفت.

وی ابراز داشت: از زمان سقوط صدام کارهای خوبی توسط استان کرمان در عتبات عالیات صورت گرفته که بیشتر در زمینه بازسازی و ترمیم بوده است.

مهاجری افزود: در انتفاضه ۱۹۹۲ پس از ورود مبارزان به حرم سیدالشهدا (ع)، صدامیان حرم امام حسین (ع) را به رگبار بستند و هنوز بخشی از آثار برجای مانده به عنوان سند برای تاریخ مشهود است.

وی تصریح کرد: از سویی تا قبل از سقوط صدام امکانات رفاهی برای زائران حرم حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) و … وجود نداشت و حتی مکانی برای تجدید وضو نبود.

مهاجری گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته اکنون عتبات عالیات دارای امکانات رفاهی و پذیرایی مناسبی برای زائران به ویژه در سامرا و کاظمین است.

وی با بیان اینکه کار بازسازی و توسعه عتبات عالیات طی ‌سه و چهار سال گذشته آغاز شده است، ابراز داشت: ‌کرمانی‌ها در نجف و کربلا حضور دارند و اکنون کارهای مهم و زیرساختی آغاز شده است.

مهاجری بیان داشت: ما به دنبال بازسازی و احداث مکانی ماندگار از عتبات عالیات برای استان کرمان بودیم و پیشنهاد ساخت گنبد جدید و لاغر کردن ستون‌های اطراف ضریح امام حسین (ع) را به ستاد مرکزی عتبات عالیات پیشنهاد دادیم.

وی با اشاره به اینکه احداث بناهای عتبات عالیات طی تاریخ بیشتر با مردم متدین ایران بوده است، خاطرنشان کرد: در ترمیم و بازسازی عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) ضرب نادرشاه افشار حک شده است.

مهاجری عنوان کرد: در ترمیم و بازسازی حرم امام حسین (ع) مشخص شد که این احداث نیز در دوره قاجار و توسط مردم ایران صورت گرفته و حضور کرمانی‌ها در بازسازی و احداث عتبات عالیات به صورت شاخص در تاریخ و بناها مشهود است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اذعان داشت: گنبد جدید حرم امام حسین (ع) با ۲۴ هزار خشت طلایی در کرمان احداث و سپس به منظور نصب به کربلا منتقل می‌شود و مدت دو سال زمان اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: باید منابع مالی، پیمانکار و مشاور توسط استان کرمان تامین شود و بخش از اقدامات صورت گرفته و در رابطه با تامین بودجه منتظر نذورات مردم متدین دیار کریمان هستیم.

مهاجری خاطرنشان کرد: هزینه احداث و نصب گنبد جدید امام حسین (ع) و لاغر کردن ستون‌های اطراف ضریح حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد و هزینه هر خشت طلا ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که خیران می‌توانند با پرداخت هزینه این خشت‌های طلا سند دریافت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.