×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
احزاب و گروهها با وحدت و یکپارچگی بیشتر در جهت رفع دغدغه اشتغال جوانان اهتمام ورزند/ در حوزه سلامت و گردشگری در سال جاری حائز رتبه برتر کشور شدیم

به گزارش “سیرجان خبر” علیرضا رزم حسینی در همایش ائمه جمعه استان کرمان با تاکید بر اینکه با شعار نمی توان شاهد توسعه اقتصادی بود، افزود: مردم امروز دغدغه اشتغال دارند و باید احزاب و گروهها با وحدت و یکپارچگی بیشتر در جهت رفع این دغدغه اهتمام ورزند.
استاندار گفت : در ابتدای مسئولیتم در استانداری کرمان نگاهم بر این بوده که خود را وقف استان کنم و تاکنون هم با همکاری خوب ارکان حکومتی موفقیت های خوبی داشته ایم و همچنان پایبند به این مهم هستم .
رزم حسینی گفت : از دیگر سیاستهای کاری ام در بدو ورود به استانداری با پیروی از ولایت، رهبری و دولت تقویت زیرساخت های اقتصادی استان و توانمند سازی خانواده ها با بهره گیری از توان بخش خصوصی بوده که در این مرحله هم شواهد امر حکایت از این دارد که موفقیت هایی حاصل شده است .
وی همراهی و همکاری ارکان حکومتی را پشتوانه محکمی برای پیشبرد کارها طی چند سال اخیر در استان کرمان دانست که موجب بهبود شاخص های مختلف اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی در جای جای این استان بخصوص نقاط محروم شده است .
استاندار اظهار داشت : الگوی مثلث توسعه اقتصادی را با نگاه توسعه متوازان تدوین کردیم چرا که از روز نخست هم به این اصل معتقد بودیم با شعار ،هیاهو و موازی کاری های بی رویه نمی توانیم توسعه اقتصادی را رقم بزنیم .
رزم‌حسینی با تاکید بر این موضوع که فرهنگ اقتصادی مبتنی بر آیات و روایات جزو وظایف ائمه جمعه و جماعات است، حرکت ها و ایده های طرح شده استان را در سطح کشور بی نظیر خواند.
وی با اشاره به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت : برخی سیاست ها مربوط به استان ها نیست بلکه در تهران تصمیم گیری می شود اما بخشی از آن مربوط به استانهاست که در این راستا در استان کرمان موسساتی به عنوان پیشران و رابط بین مردم و دولت انتخاب کردیم تا با مرور زمان مشارکت مردم را داشته باشیم و تاکنون این الگو موفقیت آمیز بوده است.
رزم حسینی به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون الگوی اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که مسئولان از اقدامات انجام گرفته در قلعه گنج به عنوان الگوی برتر دیدن کنند.
استاندار با با بیان این مطلب که برخی ها در آغازین کار می گفتند اجرای این طرح ها غیرممکن است اظهار داشت : ولی ورود ۲۳معین اقتصادی در حوزه اقتصادی استان و انجام مسئولیت های اجرایی این معین ها نشان داد که این کار امکانپذیر است .
وی همچنین گفت : آثار اقدامات فرهنگی انجام گرفته طی این چند سال در قلعه گنج را بوضوح شاهدیم ضمن آنکه اکنون مردم قلعه گنج منزلت پیدا کرده اند و در جهت توانمدسازی آنان کارهایی در حال شکل گیری است .
وی با تاکید برآنکه باید از ظرفیت ائمه جمعه نیز در راستای توسعه استان استفاده بیشتر کنیم و این موضوع در طرح مثلث توسعه اقتصادی استان هم لحاظ شده تصریح کرد : اینک در آغاز راه هستیم و اتفاقات مبارک و توسعه گرایانه ای در استان کرمان در حال رخ دادن است.
استاندار به کسب رتبه های برتر و بهبودی شاخص های توسعه ای استان در حوزه های مختلف ازجمله گردشگری، سلامت و ایجاد اشتغال و امنیت پرداخت و گفت: در حوزه سلامت و گردشگری در سال جاری حائز رتبه برتر کشور شدیم و در حوزه امنیت نیز جزو رتبه های برتر کشور بوده ایم.
رزم حسینی به رکورد زنی در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت : بیشترین میزان ایجاد اشتغال از بدو انقلاب تاکنون در استان کرمان را طی سال گذشته با ۴۵ هزار و ۸۰۲ فرصت شغلی داشته ایم که در نوع خود کم نظیر است.

استاندار کرمان در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان سیرجان کلنگ احداث کارخانه آهک صنعتی ۴ هزار تنی شرکت توسعه شایان آهک سمنگان را به زمین زد.
این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که ظرفیت تولید فاز نخست آن ۲۰۰ هزار تن است ضمن آنکه اشتغال ۵۰ نفر در فاز اول و ۵۰ نفر در فاز دوم به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.
قابل ذکر است هر چند که این پروژه از طرح‌های اروپایی و چینی استفاده می‌کند اما کاملاً بومی‌سازی شده‌اند و سهامداران این شرکت همه از کارکنان گل گهر هستند.
هم‌چنین استاندار کرمان کلنگ عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه فرو سیلیس پویان گوهر کریمان به زمین زد که میزان اشتغال این پروژه ۱۷۰ نفر به‌صورت مستقیم است که در دو فاز که ظرفیت تولید هر فاز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن است اجرا خواهد شد.
گفتنی است که این کارخانه در فاز نخست تولید فروسیلیس انجام می‌دهد که نیاز منطقه را کاملاً تأمین خواهد کرد ضمن آنکه ۳۰ درصد تولید آن صادر خواهد شد.
براساس این گزارش استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان سیرجان از معدن سنگ آهن گهر زمین بازدید کرد و از این معدن باید در مجموع سالانه حدود ۲۰ میلیون تن سنگ آهن برداشت شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.