×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اختصاص ۲۰ هزار میلیارد اعتبار به طرح های توسعه ای مجتمع گل گهر

به گزارش“سیرجان خبر” ناصر تقی زاده افزود: این افزایش تولید، شرکت را به نشاط بیشتر در راستای اهداف پیش بینی شده رساند و طرح های درآمدزا به همراه اشتغال زایی بیشتر، اولویت کاری شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان است.
وی از اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح های توسعه ای مجتمع گل گهر خبر داد و گفت: طرح های گندله سازی پنج میلیون تنی، ذوب آهن یک میلیون تنی، آهن اسفنجی ۷،۱ میلیون تنی و نیروگاه برق با اعتبار سه هزار و ۵۹ میلیارد ریال در اولویت بهره برداری برای امسال هستند.
وی تصریح کرد: در راستای توجه و عمل به برنامه اقتصاد مقاومتی منابع مالی طرح های توسعه این مجتمع صنعتی و معدنی تامین شده و اولویت بندی طرح ها در دستور کار است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت موجود به امر مهم اشتغال و درآمدزایی دست یابیم و طرح ها وارد مرحله تولید و درآمدزایی شوند.
مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان گفت: کارخانه گندله سازی پنج میلیون تنی جدید با سرمایه گذاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یک سال زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسد که برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و چون طرحی پربازده است می تواند در راه اندازی دیگر طرح ها به خوبی کمک کند و موثر باشد.
وی اظهار کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال از محل صرفه جویی در هزینه ها و همچنین از محل عدم افزایش قراردادهای جاری در بخش های مختلف حاصل شد که این مبلغ صرفه جویی در هزینه ها توانست بخش زیادی از مشکلات مالی را حل کرده و خیلی از بدهی های شرکت پرداخت شوند.
تقی زاده افزود: با توجه به رکودی که در سطح بین المللی هم بوده استفاده از منابع بانکی ضروری است که بخش زیادی از طریق وام های کوتاه مدت انجام شد.
وی با اشاره به مراحل پایانی طرح بزرگ نیروگاهی شرکت با هدف تامین برق کارخانه ها و صنایع گل گهر گفت: برای این طرح تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر می تواند ۳۲۰ مگاوات برق را وارد مدار کند.
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان با اشاره به طرح خط آهن سیرجان به کرمان اظهار کرد: این طرح در سفر اخیر هیئت دولت به استان مطرح شد و شرکت گل گهر برای اجرای طرح، مرحله اولیه انتخاب مشاور را دنبال می کند و پس از انتخاب مشاور به زودی عملیات اجرایی طرح آغاز می شود.
وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی گل گهر، انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان، اجرای طرح فاضلاب شهری، ساخت بیمارستان فوق تخصصی جنوب شرق کشور در سیرجان، مساعدت در ساخت مصلای نماز جمعه، بهسازی و نوسازی تنها سینمای سیرجان، بهسازی مرکز نگهداری معلولین و مشارکت در برنامه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی از برنامه های مشارکت اجنماعی و خدمات به مردم منطقه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.