×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اخلال‌گران چهارشنبه آخر سال به حبس محکوم می‌شوند

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،دادخدا سالاری اظهار داشت: بر اساس مواد قانونی حمل، نگهداری و استفاده از مواد محترقه جرم بوده و مستوجب مجازات هستند که حبس برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی صریح کرد: قانون‌گذار برای هر کس با انجام حرکت غیرمتعارف موجب سلب آرامش و آسایش مردم شود، مجازات حبس پیش‌بینی کرده و دستگاه قضایی استان کرمان با مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته با افرادی برخورد شده که ارتکاب جرم و اخلال در نظم و آسایش جامعه داشتند.

سالاری عنوان کرد: خانواده‌ها در قبال جامعه و فرزندان خود مسئول هستند و باید بدانند اگر تخلفی از قانون صورت گیرد، دستگاه قضایی به وظیفه‌اش عمل می‌کند و تبعات این اعمال قانون متوجه خانواده‌ها می‌شود.

وی از خانواده‌ها خواست با مدیریت صحیح از وقوع هر گونه حادثه ناگوار در چهارشنبه آخر سال پیشگیری کنند و اجازه ندهند، فرزندان‌شان به این سمت بروند که استفاده از مواد محترقه داشته باشند و چنانچه آسیبی به اموال مردم برسد، خانواده‌ها باید جبران خسارت را انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه قضایی برای پیشگیری از هرگونه جرم در چهارشنبه آخر سال از یک ماه قبل تمهیداتی اندیشیده است و بازرسی از فروشگاه‌های سطح شهر صورت گرفت.

سالاری گفت: بازرسی‌ها از ۲۵ واحد صنفی در کرمان انجام و شش مورد پلمب مغازه و جمع‌آوری مواد محترقه داشته‌ایم و با افرادی که مواد محترقه را می‌فروختند نیز برخورد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان داشت: همچنین دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با دستفروشان مواد مخدر هم وارد عمل شده است و تمرکز اصلی بر وارد کنندگان متمرکز مواد محترقه در کرمان بود.

وی همچنین از رصد افرادی که مواد محترقه دست‌ساز تهیه می‌کنند هم خبر داد و خاطرنشان کرد: این رصد از سوی اطلاعات و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: در راستای رفاه حال مسافران نوروزی طرح امنیت غذایی در شهر کرمان از چند ماه قبل آغاز شد و بازخورد آن طرح این است، افرادی که وارد شهر کرمان می‌شوند، دغدغه امنیت غذایی نداشته باشند.

سالاری افزود: مجرمان و سارقان حرفه‌ای و اراذل و اوباش در ایام عید نوروز تحت کنترل هستند و پیشگیری مهم‌ترین اصل است و افراد باید راهکارهایی اتخاذ کنند که منجر به این نشود، سارقان به سمت و سوی سرقت بروند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان کرمان در ایام نوروز فعال هستند، یادآور شد: دادسرای کرمان در ایام عید به صورت کشیک برای ارائه خدمات قضایی در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: با توجه به تقارن ایام عید و چهارشنبه‌سوری با ایام فاطمیه توصیه من به مردم فهیم و با فرهنگ کرمان این است که رعایت شئونات فاطمیه و حفظ شان حضرت زهرا (س) را داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.