×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۳ موجب سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی است

به گزارش“سیرجان خبر” شهباز حسن‌پور ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۳ را موجب سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در سال آینده دانست و گفت: این اقدام باعث می‌شود امکان مبادله موافقتنامه با دستگاه‌ها پیش از آغاز سال وجود داشته باشد و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی هم می‌توانند تحت تاثیر ارائه به هنگام بودجه تصمیم‌گیری کنند و حالت صبر و انتظاری که سال‌های گذشته وجود داشته از بین می‌رود.

وی شفافیت لایحه بودجه ۹۳ را از جمله مزایای این لایحه عنوان و خاطرنشان کرد: تا جایی که لایحه را بررسی کردیم، آمار، ارقام و اعداد پنهانی در بودجه پیشنهادی دولت مشاهده نمی‌شود و این کمک می‌کند که هم نمایندگان و هم وزرا تکلیف خود را بدانند و اینطور نباشد که هر کس صدایش بیشتر است پول بیشتری بگیرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در مجلس اضافه کرد: در لایحه بودجه ۹۳ مطابق برنامه پنجم سهم صندوق توسعه از صادرات نفت به ۲۹ درصد رسیده و این توجه دولت به قوانین بالادستی درخور تقدیر است و ما این گام مهم و مثبت دولت را به فال نیک می‌گیریم و معتقدیم این نوید خوبی به فعالان اقتصادی کشور است که در سال آینده وضعیت‌شان بهتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در بودجه صورت گرفته، معافیت حقوق زیر یک میلیون تومان از مالیات است، من معتقدم زیر یک میلیون تومان، زیر خط فقر است و به تعبیری دولت کسانی را که زیر خط فقر زندگی می‌کنند از مالیات معاف کرده که این از اقدامات ارزشمند دولت است.

حسن‌پور با اشاره به پیش‌بینی خرید خدمت در آموزش و پرورش در قالب لایحه بودجه ۹۳ اضافه کرد: این موضوع در سال‌های گذشته در بودجه‌های سالانه پیش‌بینی نشده بود.

وی در نظر نگرفتن فاز دوم هدفمندی را نیز از نقاط ضعف لایحه بودجه ۹۳ دانست و گفت: ما از دولت می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر در این باره چاره‌اندیشی کند و نسبت به تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده اقدام کند چراکه در غیر این صورت بودجه حالت یکپارچگی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین نمی‌شود هدفمندی را در بودجه منظور نکرد، البته اگر نظر دولت این باشد که هدفمندی قطع شود، ما هم از آن استقبال می‌کنیم اما بعید است دولت بتوانند چنین کاری انجام دهد؛ ضمن اینکه از نظر قانونی هم این کار اقدام پذیر نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: عدم پیش‌بینی هدفمندی یارانه‌ها در بودجه مورد انتقاد است و ما می‌خواهیم هدفمندی را نیز در جریان بررسی بودجه مورد بررسی و تصویب قرار دهیم؛ زیرا مجلس نباید تمام سال درگیر بودجه باشد و باید فرصتی هم باید برای اعمال وظایف نظارتی خود داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به افزایش بی‌رویه انرژی و افزایش قاچاق بنزین و گازوئیل تاکید کرد که دولت باید در بودجه سال آینده افزایش قیمت حامل‌های انرژی را پیش‌بینی می‌کرد تا جلوی بروز این مشکلات را بگیرد اما متاسفانه چنین چیزی در لایحه بودجه نیامده است.

حسن‌پور عدم تعیین تکلیف بدهی دولت به ایثارگران و خانواده شهدا را شاه‌بیت مشکلات لایحه بودجه عنوان کرد و افزود: تاخیر در پرداخت این بدهی‌ها، حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی را تضییع می‌کند و جای تعجب است که دولت قانونمدار تکلیف حق‌الناس را مشخص نکرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای بخش بهداشت و درمان جوابگوی معضلات و مشکلات درمانی کشور نیست، تصریح کرد: همچنین نرخ رشد ۲۴ درصدی نقدینگی، هشداری به دولت است که تورم بالایی را در سال آینده شاهد خواهیم بود، البته دولتمردان گفته‌اند در سال ۹۳ تورم به ۲۵ درصد می‌رسد اما من با قاطعیت می‌گویم که تورم در سال آینده بالای ۳۰ درصد خواهد بود و دولت باید به این مساله توجه کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.