×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اروپا و آمریکا اعتراف کرده‌اند که کادر امنیتی هواپیمایی ایران بسیار قوی است

به گزارش“سیرجان خبر” به مناسبت پنجم دی ماه سالروز تاسیس یگان حفاظت سپاه فرودگاه‌ها به دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ از یگان حفاظت فرودگاه کرمان، گیت‌های بازرسی، باند فرودگاه، نمایشگاه کشفیات وسایل ممنوع در هواپیما و … این فرودگاه بازدید کردند.

مهدی صفری‌زاده فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت کشور قبل از سال ۶۳ خاص بود و هدف منافقان، استکبار جهانی و دشمنان نظام ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: در آن زمان رسانه‌ها مانند امروزه وجود نداشت و یکی از مکان‌هایی که اگر اتفاق امنیتی و … در آن رخ می‌داد، سریع انعکاس پیدا می‌کرد، فرودگاه‌ها بودند که امروز هم به همین صورت است.

صفری‌زاده عنوان کرد: قبل از سال ۶۳ دشمنان نظام موفق شده بودند تعدادی از هواپیماهای کشور را از مرز جمهوری اسلامی خارج کنند که امام خمینی (ره) در این زمان به سپاه دستور دادند تا در فرودگاه مستقر شود.

وی افزود: افتخار ما امروز این است که توانسته‌ایم جواب اطمینان و اعتماد امام راحل (ره) را بدهیم.

صفری‌زاده عنوان کرد: بعد از رحلت امام، مقام معظم رهبری مهر تاییدی بر دستور حضرت امام دادند و تاکید کردند سپاه مانند گذشته این مسئولیت را بپذیرد و در این مسیر در ماموریت خود قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه تجربیات ما تا به امروز مورد استفاده فراوانی قرار گرفته است و حتی به صورت متن تدریس می‌شود، گفت: کشورهای اروپایی و حتی آمریکا اذعان کرده‌اند که کادر امنیتی هواپیمایی ایران بسیار قوی است.

‌صفری‌زاده با اشاره به اینکه آموزش‌های خاص ویژه نیروهای سپاه و تجربیات فراوان این نیرو در یگان حفاظت هواپیمایی ایران وجود دارد، تصریح کرد: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر کشورهای اروپایی و آمریکا از ایران درخواست کردند تا روش‌های خود را به نیروهای آنان نیز آموزش دهند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان گفت: همواره تلاش می‌کنیم تا نیروهای یگان حفاظت هواپیمایی هم از لحاظ تجهیزات و هم از حیث مباحث علمی و آموزشی به روز باشند تا همچنان جزو قویترین گارد پرواز امنیتی دنیا بمانیم.

صفری‌زاده با اشاره به اینکه در دنیا فرودگاه به عنوان نماد یک شهر شناخته می‌شوند، افزود: کار یگان حفاظت هواپیما بسیار ظریف و حساس است و باید انتظارات مسافران را نیز برآورده کند و تا امروز یکی از مکان‌هایی که سپاه به طور ۱۰۰ درصد موفق عمل کرده است، یگان حفاظت هواپیمایی بوده است.

وی تصریح کرد: تکریم مسافران و جلب رضایتمندی یکی از مباحث آموزشی و مورد تاکید ما است به ویژه جانبازان که همواره مورد احترام یگان حفاظت هستند.

صفری‌زاده افزود: تاکنون تهدیدهای دشمنان با شکست آنها روبه‌رو شده و دلیل آن هم حضور مقتدرانه و هوشمندانه نیروهای ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان کرمان حتی در فرودگاه‌های که عملیاتی نیستند، نیز حضور ‌دارد، بیان کرد: در استان، فرودگاه کرمان، سیرجان، بم، جیرفت و رفسنجان پوشش داده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظتی فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۸۶۲ پرواز از فرودگاه کرمان انجام شده‌ که پروازهای خارجی فقط شامل عتبات عالیات و عربستان بوده است، افزود: سال جاری پرواز دوبی نیز اضافه شده است.

صفری‌زاده گفت: سال گذشته تعداد ۳۴۱ هزار و ۶۸۵ نفر مسافر از فرودگاه کرمان پرواز کرده‌اند که از این تعداد ۳۱۱ هزار و ۹۳۳ نفر پرواز داخلی و ۲۹ هزار و ۷۵۲ نفر نیز پرواز خارجی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۶۳ تعداد کل هواپیماهای ایران ۶۰ فروند بود، تصریح کرد: امروز دارای بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای عملیاتی هستیم و بیش از ۱۰۰ فروند را نیز از رده خارج کرده‌ایم.

 

 

فرمانده یگان حفاظت فرودگاه‌ کرمان فرمانده یگان حفاظت فرودگاه‌های کرمان یگان حفاظت فرودگاه‌های کرمان حفاظت فرودگاه‌های کرمان صفری

منبع:بوتیا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.