×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
از تحریک مردم توسط برخی رسانه های داخلی تا راه اندازی آیکن ناآرامی های ایران در شبکه های غربی

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از بوتیا،در سال ۸۸ فتنه ای به رنگ سبز برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد به نحوی که با هیچ دستمالی نمی توان این ننگ را از صفحه تاریخ پاک کرد، آن‏چه فردای پس از انتخابات سال ۸۸ را رقم زد فرصتی بود که از سال‎ها قبل و با برنامه‎ریزی مدون و منسجم بیگانگان و طمع و همراهی عناصر فریب خورده داخلی فراهم آمد.

فضای مطلوب سوء استفاده بیگانگان، از طریق حاکم شدن فضای غیرعقلانی و تهییج ‏احساسات، نادیده‌ گرفتن تذکرات مقام معظم رهبری و قواعد و اخلاق انتخاباتی و مصالح انقلاب مهیا شد تا دشمنان به ‏پیاده‌ سازی سناریوی از پیش تعیین شده خویش بپردازند.

در کنار نقش محوری برخی خواص که در جریان فتنه ۸۸ به عنوان سران فتنه نزد عموم مردم شناخته شدند، حضور و نقش آفرینی مستقیم دشمنان خارجی نظام و مردم ایران کاملا مشهود بود اما بخش عمده ای از پروژه جنگ نرم دشمنان داخلی و خارجی در جریان این فتنه از طریق “رسانه ها” عملیاتی و به مرحله اجرا درآمد.

در فتنه ۸۸ برخی از خواص متاسفانه علیرغم صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص موضع گیری صریح و شفاف در این خصوص نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه از طریق برخی رسانه ها و مطبوعات داخلی آب در هاون دشمن ریختند و همصدا با دشمنان این نظام و در راستای اهداف ان ها گام برداشتند.

در همین رابطه برخی از فعالان  رسانه ای کشور که فتنه ۸۸ را به طور دقیق کارشناسی و واکاوی کرده اند از نقش رسانه ها در شکل گیری این فتنه و هم چنین پاتک برخی رسانه های ذیگر برای خاموش کردن این فتنه صحبت کرده اند.

در فتنه ۸۸ برخی رسانه ها با انتشار اخبار نا درست مردم را تحریک کردند

محمود بصیری در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” گفت: رسانه ها همیشه در تاریخ بشر در ایجاد آرامش و یا بر عکس در از بین بردن آن در جهان نقش موثری داشته اند.

رئیس بسیج رسانه کشور در ادامه بیان کرد: در دهه های اخیر با افزایش قدرت رسانه ها کسانی که قدرت تهییج افکار عمومی را داشتند توانستند با استفاده از شگردها و تکنیک های رسانه ای که در اختیار داشتند نهایت حسن استفاده و یا بعضا سوء استفاده از احساسات مردم و توانمندی رسانه  را ببرند.

بصیری با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ برخی آتش افروز جریانات آن بودند، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ افراد زیادی با انتشار اخبار ناصواب و یا حتی انتشار سخنرانی ها  یا بیانیه های برخی از فتنه گران مردم را برای اینکه در تحلیل اخبار دچار اشتباه شوند تحریک می کردند.

وی افزود: در این بین  رسانه های بیگانه خصوصا کسانی که سال ها خط  مشخصی در مقابل انقلاب اسلامی دارند نقش خیلی سنگینی در این فتنه بازی کردند و کاری کردند که آرامش از مردم سلب شود،  آن هایی که دروغ بزرگ تقلب را چه در داخل و چه در خارج از کشور طرح کردند  یا آن هایی که سخنرانی ها و بیانیه های کذایی برخی از سران فتنه را منتشر می کردند، در برافروخته تر کردن آتش فتنه نقش داشتند.

رئیس بسیج رسانه کشور عنوان کرد: البته خیلی از رسانه ها نیز تلاش می کردند که احساسات و هیجان مردم را کاهش دهند یا حداقل اینکه با حقیقت آشنا کنند، به خاطر حضور رسانه های آگاه، با فکر و اندیشه بود که ما توانستیم فتنه ۸۸ را متوقف کنیم و مردم با ابعاد و پشت پرده های این فتنه خطرناک آشنا شوند.

آزادی مطبوعات در ایران سرآمد کشورهای جهان است

بصیری آزادی مطبوعات در ایران را سرآمد کشورهای جهان دانست و اظهار کرد: در کشور ما آزادی مطبوعات سرآمد دنیاست و درهیچ جای دنیا نمی توان این قدر آشکارا در موضوعات منافع ملی هم وارد شد و هم علیه منافع ملی خبر منتشر کرد.

وی تاکید کرد: در همین جریان فتنه رسانه های مکتوب و غیر مکتوبی بودند که بی مهابا مردم را برای کشیدن به خیابان و انتشار اخبار دروغ و ایجاد نگرانی در ذهنیت مردم تحریک می کردند در حالی که در هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند این اتفاق بیفتد .

رئیس بسیج رسانه کشور تشریح کرد: حتی در کشورهای مدعی آزادی مطبوعات و رسانه ها از جمله آمریکا، در شرایط خاص و یا اغتشاشات داخلی رسانه های آن ها حق انتشار هر مطلبی را ندارند نمونه اش در جنگ  آن ها با عراق است که ایالت متحده به همه رسانه های خود اعلام کرده بود که هیچ رسانه ای تا زمان پایان جنگ حق ندارد بدون هماهنگی با ستاد مستقر در پنتاگون در این زمینه خبری منتشر کند.

بصیری خاطر نشان کرد:  اما متاسفانه در کشور ما در شرایط خاص هم رسانه ها هر کار دلشان بخواهد می کنند حتی اینترنت هم فیلتر نمی شود، دروغ با حقیقت آغشته می شود در حالی که باید یک جا برای همیشه این تدبیر اندیشیده شود که در شرایط خاص رسانه ها اجازه نداشته باشند که هر چیزی را که به دستشان می رسد منتشر کنند.

رسانه های غربی در جریان فتنه به فضای آشوب داخلی دامن زدند

رسانه های غربی در فرآیند فتنه دو موضوع اصلی را عملیاتی کردند یکی دامن زدن به فضای آشوب و دیگری شکل دادن به سیاست های نظام سلطه بر اساس نوع تحلیل‎هایی که از داخل ایران ارائه می کردند در این بین رسانه‎هایی بودند  که به طور مستقیم پیگیر ایجاد خط اغتشاش و دامن زدن به نا آرامی ها بوده اند، شاخص ترین این دسته سایت BBCاست .

تأسیس ‏شبکه تلویزیونی بی‎بی‎سی فارسی تنها ۶ ماه پیش از برگزاری انتخابات ، افزایش برنامه‎های آن به ۲۴ ساعت در ‏روزهای نزدیک به انتخابات وتأثیر فزاینده آن بر هدایت، کنترل، مهره چینی و بازی‏گردانی حوادث پیش و ‏پس از انتخابات تنها یک مورد از موارد نشان دهنده تدوین سناریوی دشمنان خارجی و داخلی جهت براندازی ‏نظام می‏باشد.

فراخوان‎های سازگارا و نوری‌زاده در شبکه‌های ‏VOA‏ و ‏BBC‏ برای اغتشاشات روز عاشورا از ‏دیگر مصادیق این امرهستند که بر تأثیر رسانه‎های خارجی بر وقایع و تحولات داخلی گواهی می‎دهند . ‏

جهت‎گیری بسیاری از رسانه‏ها چون روز آنلاین، گویا، گذار، ‏VOA، ‏BBC، رادیو فردا، رادیو زمانه، رادیو ‏رژیم صهیونیستی، شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب مانند منافقین، گروه‌های سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، ‏کانال بک و سایت‌های اینترنتی ضدانقلاب و همسو با جریان فتنه مانند جرس، کلمه، بالاترین، قلم و… در ‏جریان انتخابات و وقایع بعد از آن و تأثیر آن‎ها به عنوان عوامل مؤثر بر اعتراض و آشوب، ذیل عملکرد بی بی سی، مهندسی شده بود.
رااه اندازی آیکن” نا آرامی های ایران” در شبکه های غربی در فتنه ۸۸

مرتضی غرقی  از خبرنگاران ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در زمان فتنه ۸۸ در آمریکا حضور داشت، با بررسی نقش رسانه های غربی در جریان فتنه  به خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” گفت:  آمریکایی ها در خارج از کشور یک نگاه تفرقه افکنانه بر مسائل داخلی ایران داشتند به نوعی که تمام سایت ها و شبکه های خبری آیکنی را باز کرده بودند تحت عنوان ” ناآرامی های ایران ” و این خبرها را لحظه به لحظه پیگیری می کردند.

وی افزود: آمریکایی ها قبل از فتنه ۸۸ فکر می کردند در بخش هسته ای  باید با ایران مذاکره کنند ولی  وقتی فتنه ۸۸ اتفاق افنتاد آن ها نه تنها مذاکرات را متوقف کردند بلکه نقطه  تمرکز خود را بر براندازی ایران گذاشتند ، طبیعی است که نوع حرکت رسانه هایی که در خارج از کشور براندازی ایران را پیگیری می کردند در فکر آن ها سیاست هایی بود که به نوعی از احزابی که آن ها متعلق به آن ها هستند نشات می گیرد.

خبرنگار ارشد صدا و سیما با اشاره به کارشکنی های غربی ها در گذشته عنوان کرد: چندین بار از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید آن ها بحث براندازی را شروع کردند از درگیری های گنبد، کردستان و درگیری هایی که در تهران  اتفاق افتاد گرفته تا راه اندازی گروهک های مختلف تکفیری و منافقین برای اجرای برنامه های خود استفاده کردند، حتی گروه های ملی گرا را تقویت می کردند تا بتوانند بحث براندازی را اجرا کنند.

فلاش بک غربی ها در فتنه ۸۸به پرونده گذشته خود برای براندازی ایران

غرقی بیان کرد: در فتنه ۸۸ غربی ها فلاش بک زده بودند به پرونده گذشته خود در بحث براندازی ،  به نحوی که آنچه که در گذشته برای آن تلاش کردند و ناموفق بودند در این دوره با این بهانه  می خواستند محقق کنند.

وی تشریح کرد: طبیعی است در این فتنه تنها رسانه ها نبودند بلکه دولت هایی هم که به نوعی با ایران عناد داشتند و تمایل نداشتند جمهوری اسلامی سرپا باشد در این جریان فعال بودند؛ نه تنها کشورهای غربی بلکه کشورهای عرب منطقه که به نوعی با سیاست های غرب در بحث ایران هماهنگ بودند نیز از همین چارچوب و سیاست پیروی کردند و عمدتا نوع نگاه شان براندازانه بود.

خبرنگار ارشد صدا و سیما اظهار کرد: در طول دوران فتنه مردم واقعیت ها را نمی دانستند حتی افراد به  اصطلاح روشنفکری که در خارج از کشور بودند جذب سیاست های غرب شده و از فتنه۸۸ حمایت می کردند، آن ها افرادی نبودند که از روی آگاهی این کار را انجام دهند بلکه بر اساس آنچه که رسانه ها به آن ها تلقین می کردند برخورد می کردند.

نیروی قدرتمند بسیج به عنوان بازوی انقلاب اسلامی کشور را از فتنه ۸۸ نجات داد

غرقی تصریح کرد: البته این نوع نگاه مردم ایران بود که خوشبختانه این فتنه نیز به سرانجام نرسید، با توجه به اینکه دست خدا همیشه بر سر این کشور بودهاست،  نیروی قدرتمند بسیج که همواره بازوی نظام انقلاب اسلامی بوده این بار هم به فرمان مقام معظم رهبری به میدان آمدند و کشور را از این برهه خطرناک نجات دادند.

وی با بیان اینکه بعد از فتنه۸۸ غربی ها یک بار دیگرتو دهنی خوردند افزود:  غربی ها فهمیدند که نمی توانند بین ملت ایران تفرقه بیاندازند و به آن ها ثابت شد همه آنچه را که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل می کنند آب در هاون کوبیدن است وکاری از پیش نخواهند برد.

خبرنگار ارشد صدا و سیما تاکید کرد: یکی از دلایلی که باعث شد غربی ها بر سر میز مذاکره با ایران بنسشینند ودرمورد مسائل منطقه بحث کنند به دلیل اتحاد و یکپارچگی بود که در ایران وجود داشته است چراکه تمام توطئه هایی که تا به حال بر علیه ایران انجام دادند به سرانجام نرسید، بنابراین مجبور شدند به این مذاکرات تن دهند.

هیچ رسانه ای ای حق ندارد از حیطه امنیتی نظام پا را فراتر بگذارد

غرقی نقش رسانه ها را در مهار توطئه هایی که علیه جمهوری اسلامی می شود بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ما هر چه قدر هم نسبت به عملکرد دولت ها یا اموری که در ایران می گذرد متعهد باشیم حق نداریم از چارچوب و حیطه امنیتی نظام پا را فراتر بگذاریم و نسبت به خطوط قرمزی که به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی لطمه می زند بی تفاوت باشیم.

وی اظهار کرد: من به عنوان یک خبرنگار وقتی می بینم یک جریان بیرونی اصل نظام را زیر سوال می برد حق ندارم شرعا و قانونا با رسانه های بیگانه که از بیرون برای منفعل کردن کشور فشار می آورند همگام شویم.

خبرنگار ارشد صدا و سیما خاطر نشان کرد: زمانی که جنگ اتفاق افتاد و یک هجمه بیرونی به ایران شد تمام دنیا به عراق کمک می کردند تا ایران را از داخل تحت فشار قراردهند اما  تمام رسانه های ما یکپارچه و واحد بودند و همگام با مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می کردند.

خبرنگار باید دوست و دشمن را به درستی از هم تشخیص دهد

غرقی عنوان کرد: در فتنه۸۸ این جریان نظامی به یک جریان سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شده بود، در جریان این فتنه رسانه ها باید یکپارچگی ملت را حفظ می کردند و تلاش می کردند تا با توطئه هایی که از بیرون به این کشور تحمیل می شود مقابله کنند نه اینکه به آن ها کمک کنند.

وی بیان کرد:  رسانه نوک پیکانی است که باید از حقوق ملت و حاکمیت دفاع کنند، یک خبرنگار آگاه و با شعور خبرنگاری است که دوست و دشمن را به خوبی از هم تشخیص دهد و در رسانه ی خود آن دشمن را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند در مواقع بحرانی خوب تصمیم بگیرند.

این خبرنگار ارشد صدا و سیما با بیان اینکه برخی از رسانه ها در جریان فتنه به نفع نظام حمهوری اسلامی عمل کردند، تصریح کرد:  رسالتی که ما به عنوان خبرنگار داریم این است که جامعه ای شفاف و شیشه ای را به مردم ارائه کنیم تا مردم بدانند چه اتفاقی در داخل و چه اتفاقی در خارج از کشور می افتد چرا که این شفافیت و آگاهی که به مردم می دهیم می تواند کشور را از گزند کشورهایی که نمی توانند قدرت ایران و پیشرفت ما را ببینند حفظ کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.