×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
از تخریب شورای نگهبان تا حمایت قاطع از فتنه گران

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” بعد از ظهر یکشنبه مراسمی با حضور «صادق زیباکلام» در سالن همایش های هلال احمر سیرجان برگزار گردید.

گزارش خبرنگار ما از سالن همایش های هلال احمر از سخت گیری های شدید برگزار کنندگان مراسم خبر می دهد، به نوعی که از ورود افراد به سالن به بهانه نداشتن کارت دعوت ممانعت به عمل آمده است.

این همایش توسط حزب مردم سالاری شعبه سیرجان با موضوع “از برجام تا فرجام” برگزار شده بود اما سخنران این مراسم با فاصله گرفتن از موضوع اصلی، شورای نگهبان را زیر سوال برد و در سخنانی قاطع از فتنه گران حمایت کرد.

زیبا کلام در این همایش گفت: انقلاب اسلامی بدنبال آرمان های مدنی بود، خواسته های انقلاب این بود که ما زندانی سیاسی نداشته باشیم، مطبوعات آزاد باشند و به انقلاب اگر با خواسته های اصلاح طلبی نگاه کنیم به جهت گیری اصلاح طلب می رسیم.

استاد دانشگاه تهران گفت: یکی از مهم ترین مباحثی که در این انتخابات مطرح خواهد شد موضوع رصد صلاحیت ها خواهد بود تا آنجایی که روشن است و قانون می گوید هرکس نامزد مجلس می شود باید از چهار مرجع قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و ثبت احوال استعلام شود، اگر آن چهار منبع گفتند بلامانع است آن فرد باید نامزد مجلس شورای اسلامی شود.

زیبا کلام ادامه داد: اگر قرار بود شورای نگهبان بیاید احراز صلاحیت کند چرا ما به آن چهار مرجع بگوییم بیایید اظهار نظر بکنید، اما متاسفانه طی دو دهه گذشته بررسی صلاحیت شورای نگهبان با حضور اهداف سیاسی مواجهه شده است.

وی تصریح کرد: برای رد صلاحیت های مجلس آینده دارند برنامه ریزی می کنند که دلیل آن را فتنه می نامند؛ اساسا روشن نگه داشتن چراغ فتنه برای این است که افراد را رد صلاحیت کنند.

زیبا کلام در حمایت قاطع از فتنه گران سال ۸۸ گفت: این افرادی را که ما می شناسیم فتنه گر نیستند و این یک اختلاف سیاسی بوده است.

وی افزود: ما اطمینان داریم که شورای نگهبان می خواهد به واسطه فتنه رد صلاحیت کند؛ ما نیز باید اعتراض کنیم باید بنویسیم باید سخنرانی کنیم باید بگوییم که قانون باید اجرا شود.

طبق ماده ۹۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد. این نظارت از نوع نظارت استصوابی می‌باشد.

همین دو هفته پیش بود که سخنرانی زاکانی که قرار بود در کرمان برگزار شود توسط مسئولان استان لغو شد اما به افرادی چون زیبا کلام که از فتنه و فتنه گران دفاع تمام قد می کند و در دولتی که همه را برای نقد از دولت دعوت می کند به راحتی مجوز چنین سخنرانی را می دهند.

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتنه ۸۸ خط قرمز نظام اسلامی است و با عنایت به اینکه سال ۹۴ دو انتخابات مهم در کشور می باشد و یکی از تلاش هایی که از هم اکنون و حتی مدتها قبل جریان فتنه و حامیان آن داشته و دارند این بوده که در انتخابات حضور و بروز قوی داشته باشند و خط قرمز اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را نادیده بگیرند و در مجلس آینده بتوانند فتنه های خطرناکتری را برنامه ریزی کنند.

همانطور که در اکثر سخنرانی ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید نموده اند فتنه ۸۸ توطئه مرموز و پیچیده ای بود که با حمایت آمریکا و غرب برنامه ریزی گردید تا نظام اسلامی را براندازی نماید. پس کسانیکه مستقیم یا غیر مستقیم در این معرکه خائنانه نقش داشتند چه نظام اسلامی با آنها برخورد کرده باشد و چه آنکه از رافت نظام اسلامی بهره برده و با او برخورد نشده باشد قابل اعتماد و صلاحیت برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و خبرگان و هرگونه مسئولیت نمی باشند و شورای نگهبان یابد به وظیفه شرعی , قانونی و انقلابی خود عمل و قاطعانه چنین افرادی را رد صلاحیت نماید و از هرگونه جوسازی و تهمت نهراسد.

این روزها که در آستانه حماسه نهم دی ماه قرار داریم و ماهیت فتنه بر همگان روشن شده است عده ای با برگزاری جلسات و دفاع از فتنه گران چگونه این حرکت عظیم مردمی را یک اختلاف سیاسی کوچک می نامند.

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.”مقام معظم رهبری”

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.