×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، وزارت دفاع روسیه روز گذشته فیلم های متعددی از عملیات هوایی و دریایی مسکو علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد. در یکی از این فیلم ها، جنگنده “اف-۱۴” ایران، بمب افکن های “توپولف-۹۵” روسیه را به سمت سوریه اسکورت می کند. این بمب افکن ها و جنگنده ها برای نابودی عناصر داعش به سمت سوریه در حرکت هستند.

“بوریس زیبرمن،” کارشناس مسائل روسیه و خاورمیانه در “سازمان دفاع از دموکراسی” گفت: این فیلم نشاندهنده آن است که احتمالا روسیه برخی از موشک های کروز خود را از حریم هوایی ایران به سمت سوریه پرتاب می کند.

وی در ادامه افزود: به احتمال زیاد، بخشی از این فیلم در حریم هوایی ایران گرفته شده است. این نشاندهنده همکاری های نظامی مستمر ایران و روسیه است. روسیه با انتشار این فیلم ها قصد دارد قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد. مسکو پیشتر نیز فیلم هایی از حملات هوایی خود به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده بود.

گفته می شود به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر – که گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری در آن را بر عهده گرفت — حملات روسیه در سوریه افزایش یافته است. بر اثر سقوط این هواپیما، ۲۲۴ سرنشین آن جان باختند.

روسیه از ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۸ مهر ۹۴) حملات خود را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه آغاز کرد.

اسکورت بمب افکن های روسیه با جنگنده اف 14 ایران

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.