×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
اشتغالزایی زوج جوان سیرجانی برای ۱۰ نفر در بخش کشاورزی

به گزارش “سیرجان خبر”، امیر آوردیده کشاورز سیرجانی پس از آغاز زندگی مشترک، کار کشاورزی را آغاز کرد و ضمن اشتغال برای خود زمینه اشتغال ۱۰ نفر دیگر را نیز فراهم نمود.

وی گفت: به‌علت بیکار بودن سه هکتار زمین را در اطراف روستای کورگاه در منطقه اطراف سد سیرجان اجاره کردیم و در این منطقه بیابانی و خشک با توکل بر خدا به کشت هندوانه، خیار، خربزه، انواع کدو تنبل و محلی کدو، طالبی، گوجه‌فرنگی و خیار سبز و میوه پرداخته و محصول خود را به بازار عرضه کنیم.

آوردیده افزود: با علم و تجربه‌ای که خودمان در کشاورزی داشتیم کار کردیم و دوست دارم جوانان و کشاورزان بیایند و ببینند که این آب و خاک با کسی کینه ندارد و با درست کار کردن و تلاش و نگاه نکردن به ساعت می‌شود نتیجه خوب گرفت و صحرایی زیبا و محصول باکیفیتی وارد بازار کرد.

این جوان علاقه‌مند به کار و تلاش گفت: تا اینجا ۱۲ نفر اشتغالزایی داشتم که چهار نفر به‌صورت دائم و هشت نفر به صورت فصلی روی زمین کار می‌کنند.

این کشاورز جوان می‌گوید: پرورش محصول ما به‌دور از سم و کود و به صورت ارگانیک است و هم‌اکنون ۳۰ تن هندوانه و تا ۱۲ تن کدو را برداشت و بارگیری و به بازار عرضه کردیم و دیگر محصولاتم نیز با مقدار کمتری وارد بازار می‌شوند چون آب و زمین ندارم.

آوردیده اشتغال جوانان را مهم‌ترین مسأله ازدواج آنان و رفع مشکلات عنوان می‌کند و گفت: من که با آب و زمین اجاره‌ای اشتغال موقت دارم از مسؤولان خواستار اختصاص زمینی برای کشاورزی هستم تا بتوانم زندگی خود را ادامه دهم و زمینه اشتغال بیشتری را داشته باشم.

زکیه دهقانی همسر این کشاورز جوان نیز اظهار کرد: من با همسرم تازه زندگی مشترک خود را آغاز و برای رفع بیکاری کار کشاورزی را آغاز کردیم و ادامه کار و اشتغال بستگی به همت و همکاری مسؤولان شهرستان و استان برای اختصاص زمین و تسهیلات دارد.

کارگران این زمین کشاورزی نیز از اشتغال به‌کار خود و برداشت محصولات کشاورزی ابراز رضایت کرده و آن را خدمت به‌جامعه و خانواده می‌دانند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.