×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اظهار نظرهای آیت الله راجع به عربستان/ وقتی دفترچه خاطرات هاشمی سند می شود

به گزارش“سیرجان خبر” این اولین باری نیست که سایت هاشمی اقدام به نشر مطالبی تامل برانگیز از آیت الله می کند؛ قبلاً خاطرات منتشر نشده هاشمی با امام خمینی (ره) درباره حذف شعار مرگ برآمریکا بود حاشیه های زیادی در کشور به همراه داشت؛ چرا که این خاطرات مخالف با وصیتنامه امام خمینی بود.

سایت هاشمی رفسنجانی در جدیدترین مطلب خود بدون اشاره به مواضع اخیر عربستان در حمایت از تکفیریها و اقدامات تروریستی علیه ایران به گفت‌وگوی سال۸۷هاشمی و ملک عبدالله پادشاه عربستان  پرداخت و عامل تنش بیین روابط تهران – ریاض را دولت قبلی دانست.

ملک عبدالله در این گفت‌وگوی منتشر نشده خطاب به هاشمی گفته است: عربستان سعودی نیز خواستار توسعه هر چه بیش‌تر روابط با ایران است و امیدواریم با تدبیر و مدیریت سنجیده دو طرف بتوانیم با خنثی کردن برخی تفکرات افراطی به اهداف خود برسیم.

هاشمی در این گفت‌وگو با بیان اینکه عربستان و ایران دو قدرت در منطقه هستند، خواستار ایجاد روابط های بیشتر با عربستان شده و گفته است عربستان سعودی و ایران دو کشور مهم اسلامی در منطقه هستند که منافع و مصالح جهان اسلام و منطقه ایجاب می‌کند توسعه همکاری‌های دینی و سیاسی دو جانبه را بیش‌تر و جدی‌تر دنبال کرده و علمای دو کشور برای مقابله با برخی رفتارهای افراطی باید راهکارهای مناسبتری را برای تشریک مساعی بیشتر ارائه نمایند.

قطعاً دشمنی عربستان با جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست و ایندشمنی با ایران به سال های اول انقلاب برمی گردد؛ این درحالی است که شواهد بسیاری درخصوص اینکه هزینه جنگ تحمیلی عراق با ایران از سوی عربستان به عراق پرداخت می شد، وجود دارد.

اخیراً نیز  پادشاه عربستان در راستای رویکرد ضد ایرانی و ضد شیعی آل سعود در جایی گفت: ” عربستان سعودی در جریان جنگ ایران و عراق ۲۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد و اگر کمک های مالی ریاض نبود شیعه در سال ۱۹۸۲ و عملیات آزاد سازی خرمشهر یا انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱قدرت را در عراق بدست می گرفت. من اکنون به شما می گویم که آماده ام ۲۵۰ میلیارد دلار هزینه کنم تا مانع ارتقاء جایگاه شیعه در عراق که خطری برای حکومتم است شوم.

حمایت مالی عربستان از تروریست های منطقه

کشور عربستان زیر سلطه غرب قرار دارد و به آمریکا وابستگی دارد این کشور با حمایت مالی از تروریست های تکفیری منطقه و مخالفان سوری نقش اصلی ‌بر عهده گرفته‌است سعود الفیصل وزیر خارجه، بندر بن سلطان رئیس برکنار شده تشکیلات اطلاعاتی و شاهزاده سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع عربستان سازماندهی نیرویی متشکل از ۴۰ تا ۵۰ هزار تن از نیروهای حاضر در سوریه و در این میان در سوریه جنگ‌سالارانی هستند که اشتیاقشان به دلارهای سعودی حتی از اشتیاق آن‌ها به سرنگون کردن حکومت بشار اسد نیز بیشتر است.

این در حالی است که عربستان با خرید سلاح‌و فرمانبرداری از آمریکا زیر سلطه مستقیم این کشور قرار دارد و از خود استقلالی ندارد.

اگرچه مطالب قبلی که در سایت هاشمی منتشر شده بود در نهایت توسط خود هاشم تکذیب شد؛ اما این مطلب جدید نشان می دهد که سایت هاشمی به دنبال سیاست هایی خلاف سیاست های نظام است؛ چرا که توجه به عربستان در حالی صورت می گیرد که این کشور دیگر جایگاهی در منطقه نداشته و همچنین صدای اعتراضات مردمی از داخل آن به گوش می رسد.

همچنین مواضع صریح عربستان در خصوص توافقنامه ژنو و استقبال این کشور از افزایش تحریم های غرب علیه ایران نمونه ای دیگر از جبهه گیری های این حکومت در رابطه با ایران است که هرگز با بیان خاطرات و مصاحبه های نگفته شده یا دیر گفته شده در سایت هاشمی از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

منبع:دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.