×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اعتراض شورا نشینان به کاهش بودجه ۹۴

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی“سیرجان خبر”در جلسه روز گذشته شورای شهر سیرجان که با حضور سالاری،کارشناس اداره کل امور شهری و روستاهای استان برگزار شد وضعیت تفریق بودجه سال ۸۹ و علت کاهش بودجه ۹۴ مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مشکلاتی که این روزها شورای چهارم با آن دست و پنجه نرم می کند مشکل تفریق بودجه سال ۸۹ است که باید مشکل آن هر چه سریعتر و در کمترین زمان رفع شود تا مشکلات و عواقب آن دامن گیر شهرداری سیرجان نشود.

در این جلسه کارشناس امور شهر و شورا استان با تاکید بر اینکه تا پایان هفته مشکل تفریق بودجه حل شود و به مرکز استان ارسال شود تا مشکلات شهرداری مرتفع گردد و همچنین اگر تفریق بودجه ها به موقع ارسال شود درجه شهرداری نیز افرایش یافته که این خود مزایایی بسیار زیادی دارد.

همچنین در این جلسه سرلشکر ایران نژاد با اشاره به کاهش بودجه سال ۹۴ گفت: بودجه امسال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و علت آن هم معلوم نیست اگر بودجه در همین رقم بسته شود نمی توانیم  خدمات عمرانی قابل قبولی در سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: بودجه سال گذشته کرمان ۲۳۰ میلیارد بوده است که امسال بودجه پیشنهادی آن ها ۴۰۰ میلیارد است و این افزایش بودجه از کجا حاصل شده است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: شهر سیرجان از همه لحاظ بعنوان دومین شهر استان محسوب می شود و نیاز به انجام خدمات عمرانی بزرگ می باشد که با این عدد و ارقام عمران و آبادانی میسر نمی شود.

کارشناس حسابداری امور شهر و شورا های استان علت این کاهش بودجه را ملزوم بررسی بیشتر دانست و افزود: باید بر روی ریز بودجه امسال و سال گذشته بررسی لازم شود و مشخص شود که در چه زمینه هایی بودجه کاهش یافته است.

بودجه سال ۹۴ شهرداری حدود صد میلیارد تومان بسته شده است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است، اما به گفته معاون مالی شهرداری سیرجان تنها ۶۵ میلیار تومان از بودجه ۱۳۰ میلیاردی سال۹۳ محقق شده و انتظار می رود تا پایان سال این رقم به ۸۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.