×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اعلام اولویت‌های جدید حج سال ۹۳ / افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌های عتبات عالیات

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از فارس، سعید اوحدی  گفت: تا کنون ۶۰ درصد از ظرفیت‌های حج سال آینده تکمیل شده است و با توجه به ظرفیت‌های خالی موجود در کاروان‌های حج سال آینده اولویت‌های جدید برای ثبت نام‌ها از امروز اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در استان تهران ۵۰ درصد ظرفیت‌ تکمیل و در استان دیگری مانند استان گلستان ۹۵ درصد ظرفیت تکمیل شده است بنابراین اعلام اولویت‌های جدید بستگی به ظرفیت‌های خالی موجود در استان‌ها دارد.

افزایش ۱۰ درصدی هزینه‌های عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات در دوره جدید گفت: با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی ارز مبادلاتی را بابت عتبات عالیات از سال آینده به سازمان حج و زیارت نمی‌دهد و بنابراین هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات با قیمت ارز آزاد محاسبه خواهد شد اما تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که با مدیریت منابع نقدینگی افزایش نرخ ارز در قیمت‌ها تأثیر زیادی نداشته باشد.

وی اظهار داشت: اما در خصوص حج و عمره بانک مرکزی به دلیل سپرده‌گذاری‌های مردم  همچنان ارز مبادلاتی را به حج و عمره تخصیص می‌دهد.

اوحدی افزود: پیش بینی ما این است که در حدود ۸ تا ۱۰ درصد قیمت‌های عتبات عالیات افزایش داشته باشد و البته هتل‌ها را در عتبات عالیات نیز دسته بندی می‌کنیم تا زائران بر اساس خدماتی که به آنها ارائه می‌شود هزینه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع آزاد است و همانطور که پیش بینی می‌شد عرضه و تقاضا هم اکنون متعادل شده است و روز گذشته فیش‌های عمره مفرده در بازار آزاد در حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.