×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
افتتاح ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه گل‌گهر سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه گل‌گهر سیرجان و فلات مرکزی ایران که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور و با حضور وزیرصمت افتتاح شد.

با افتتاح این طرح، شیرین‌سازی آب دریا در کنار خلیج‌فارس انجام و آب برای مصرف صنایع استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد تأمین می‌شود و اجرایی شدن تامین آب از دریاهای آزاد توسط شرکت‌های صنعتی و صنایع معدنی، گامی نو و عملی برای استقلال آبی بخش معدن از منابع زیرزمینی و حفظ محیط‌زیست است.

خط اول پروژه انتقال آب خلیج فارس شامل سه فاز است و انتقال آب از بندرعباس به گل‌گهر سیرجان، گل‌گهر تا مس سرچشمه و سرچشمه تا چادرملو یزد انجام می‌گیرد و در مجموع ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب را در سال منتقل می‌کند که ۵۰ میلیون مترمکعب آن به شهرهای استان هرمزگان داده می‌شود.

همچنین ۴۵ میلیون مترمکعب سهم گل‌گهر، ۴۰ میلیون مترمکعب سرچشمه و ۳۰ میلیون مترمکعب سهم چادرملو است و ۱۵ میلیون مترمکعب نیز در طول مسیر برای شرب و مواردی دیگر استفاده می‌شود. 

به پشتوانه تامین زیرساخت آب، توسط شرکت گل‌گهر تنها در سال گذشته و امسال حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال طرح در منطقه گل‌گهر افتتاح شد و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز آماده افتتاح است و بالای ۷۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز آماده کلنگ‌زنی می‌باشد که این حجم عظیم توسعه و سرمایه‌گذاری به مدد تامین آب و زیرساخت‌های صنعت امکان‌پذیر شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.