×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
افتتاح بزرگ‌ترین چاپخانه استان در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز چاپخانه‌ها را از صنایع بسته‌بندی برنامه‌های فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: این صنایع در استان کرمان خلاء دارد و باید اقتصاد فرهنگی تقویت شود تا این خلاءها جبران شود.

وی افزود: اساسا محصولات و تولیدات کرمانی‌ها خوب و جهانی است و این چاپخانه خوب و گسترده برای استان و استان‌های هم‌جوار است، اما استان ما در این زمینه کمبود دارد که باید خیران فرهنگی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: در طرح خیران فرهنگی که در برنامه سال آتی استان است، باید علاقه‌مندان به نشر فرهنگ به کمک دولت برای رفع کمبودهای فرهنگی بیایند و امید است دولت و مجلس بتوانند تسهیلاتی برای علاقه‌مندان به کار در بخش فرهنگی ببینند تا مشکلات کمتر و کار فرهنگی هم رونق گیرد.

صادقی‌جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در این مراسم دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت عنوان کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی در جهان فعالیت‌های گسترده و توسعه در بخش نشر و رسانه‌ها و روزنامه‌هاست که امروز کشور در این زمینه حرکت‌های خوبی داشته و رو به پیشرفت و توسعه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان همچنین در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی سیرجان اظهار داشت: فرهنگ مثل هوایی است که در جامعه استنشاق می‌کنیم و هرچه این هوا سالم‌تر باشد، نفع همگانی دارد.

وی بیان کرد: فرهنگ جامعه هم هر چه دارای محتوا و سلامت باشد، جامعه را به سمت خیر و صلاح می‌رساند.

صادقی‌جهانی حضور در شهرستان‌های استان و شناخت از موقعیت‌ها را اولویت کاری خود عنوان کرد و گفت: با مشارکت مسئولان شهرستان‌ها و فرمانداران کمبودهای برنامه‌های صدا و سیما در استان برطرف می‌شود.

گفتنی است این چاپخانه با هزینه ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلاتی و خصوصی و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع دارای بخش‌های مختلف چاپی است که برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.