×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «باد صبا» در شهرستان سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر”.در این مراسم رییس انجمن خوشنویسان ضمن گرامی داشت ۲۱ مهرماه روز خوشنویسی گفت: از هنر خوش نویسی در دوران کنونی که استرس و نگرانی جامعه را فرا گرفته می توان به عنوان یک هنر آرام بخش یاد کرد.

تاج آبادی نیاز به سریع نوشتن را در قرن یازدهم یکی از مهم ترین دلایل ابداع خط شکسته نستعلیق دانست و گفت: ما در حال حاضر چهار نوع خط رایج داریم که در این جا بحث ما خط شکسته نستعلیق است. اولین نفری که این نوع خط را پایه گذاری کرد مصطفی قلی خان شاملو بود و در قرن ۱۲ نابغه ای به نام درویش عبد المجید طالقانی این خط را به اوج رساند و آن را قانون مند کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: بعد از آن می توان از کارهای خوب علی اکبر گلستانه نام برد و در دوره معاصر هم رواج دهنده خط شکسته نستعلیق استاد یدالله کابلی هست که شاگردان زیادی را تربیت کردند.

تاج ابادی عنوان کرد :امروز ما شاهد اثار یکی از شاگردان همین استاد بزرگ هستیم و از ایشان دعوت به عمل آورده ایم که دارای مدرک درجه یک هنر از وزارتخانه مربوطه میباشد.

امیدوارم مجموعه گل گهر همچنان یاریگر جامعه خوشنویسان باشد و این اقدامات تداوم داشته باشد.

حافظی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این جلسه ضمن تایید سخنان رییس انجمن خوشنویسان از مجموعه گل گهر خواستار تجلیل از بدیع الشریعه که دارای سبک خاصی در خوشنویسی بوده اند شد و استعداد یابی در بحث خوش نویسی را یکی دیگر از برنامه های ترویج این رشته دانست.

 نمایشگاه آثار خوشنویسی باد صبا با ارائه ۲۲ اثر اخیر استاد ذبیح الله لولوئی در ساختمان اداری ۴۵ گل گهر به همت این شرکت و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان با حضور جمعی از اهالی خوش ذوق این رشته افتتاح شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.