×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
افتتاح چندین طرح عمرانی سیرجان در هفتمین روز دهه فجر

به گزارش “سیرجان خبر” در سفر دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به سیرجان، مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان و بیماری های غیر واگیر بیمارستان امام رضا شهرستان به بهره برداری رسید.
به گفته دکتر جهانشاهی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این طرح بیش از ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است و همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای بخش چهارگنبد با حضور دکتر رودری و جمعی از مسئولین شهرستان به زمین زده شد.

در این طرح ۲۴۴ روستای بخش چهار گنبد با ۱۳۸۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند که برای اجرای این طرح نیز ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات کمک های معادن مس تخت گنبد در نظر گرفته شده است.
همچنین در ادامه برنامه های این سفر، مسئولین به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با خانواده شهدای بخش بلورد دیدار و گفتگو کردند و سپس از طرح های اقتصاد مقاومتی بخش بلورد اعم از گردشگری ، میراث فرهنگی و طرح های اشتغالزایی این بخش که برای تحقق آن بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط معین اقتصادی شرکت جهان فولاد سیرجان هزینه شده است بازدید نمودند.
رودری در بخشی از سخنان خود در این خصوص گفت: امروز محورهای بخش بلورد را بازدید کرده و در مورد گازرسانی به روستاهای این بخش نیز پس از بررسی از طریق سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی در نظر خواهیم گرفت.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز گفت: با کمک معدن مس تخت گنبد و هزینه ۱۵ میلیارد تومانی عملیات گاز رسانی و طرح های عمرانی در این بخش نظر گرفته شده و به شکرانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ۵۷۰ روستای شهرستان سیرجان که دارای سکنه هستند از نعمت آب، برق، گاز و مخابرات بهره مند شده اند.
در پایان طرح ها و برنامه های دهه فجر سیرجان جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: بیش از۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی با هزینه و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در این شهرستان انجام شده است که گام موثری است در راستای اشتغالزایی شهرستان برداشته شده است.
وی افزود : امسال بیش از ۷ هزار ۳۰۰ شغل در شهرستان سیرجان محقق شده که این رقم بیش از ۲۵۰ درصد از تحقق اشتغال را به خود اختصاص داده است و در تلاشیم که این اشتغال به بالای ۱۰ هزار نفر برسد.
در ادامه جلسه رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان با تاکید بر نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم ها گفت : اقتصاد مقاومتی در شهرستان سیرجان به خوبی در حال انجام است و امیدواریم این رویه مستمر باشد. رونق تولید ، اشتغال ، توسعه روستایی و اقدامات معین های اقتصادی بایستی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در اولویت باشد.

رودری افزود : با کمک دستگاه های اجرایی استان می توانیم استانی شکوفا و آباد داشته باشیم چرا که استان کرمان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی درکشور برتر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.