×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به ۸ میلیون تن

sang ahan gol goharبه گزارش“سیرجان خبر” محمد جلال‌مآب ظهر امروز در همایش جشن تولید که با جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سیرجان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن این مجتمع از ۶ میلیون تن در سال گذشته به ۸ میلیون تن در سال جاری افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سنگ آهن گل‌گهر سیرجان تأمین‌کننده خوراک هفت کارخانه فولاد کشور است با اجرای طرح‌های توسعه تولید کنسانتره آهن تا  سال ۹۴ به ۱۰ میلیون تن می‌رسد و ساخت کارخانه دوم گندله‌سازی نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال ساخت است که تا سال ۹۴ به بهره‌برداری و تولید به ظرفیت ۵ میلیون تن می‌رسد.

جلال‌مآب عنوان کرد: طرح‌های توسعه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که سومین کارخانه گندله هم تا ۳۶ ماه آینده تولید کنسانتره دارد و ما تا سال ۹۵، ۱۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را داریم.

وی از سرمایه‌گذاری ۲ شرکت خارجی خبر داد و متذکر شد: اهداف توسعه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت گهرزمین موفق شد برای احداث کارخانه گندله دیگری با ظرفیت پنج میلیون تن در سال با شرکت آلمانی به نام توتک مشارکت و سرمایه‌گذاری اولیه این طرح مهم ۲۲۰ میلیون یورو است.

مدیرعامل مجتمع سنگ آهن گل‌گهر سیرجان یادآور شد: در مشارکت دوم خارجی‌ها یک شرکت ایتالیایی به نام نترو قرارداد خود را با شرکت جهان فولاد برای احداث کارخانه تولید شمش فولاد با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون یورو در مرحله اول منعقد کرد و ما تا ۳۰ ماه آینده یک میلیون‌تن تولید شمش فولاد را در منطقه داریم.

جلال‌مآب از تولید آهن اسفنجی در اوایل سال آینده با مراحل پایانی یکی از کارخانه‌های جهان فولاد خبر داد و عنوان کرد: از سال آینده مراحل شکوفایی مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر آغاز می‌شود.

در جشن تولید گل‌گهر بیش ۶۰ نفر از فعالان بخش‌ها و شرکت‌های مختلف و مهندسی تجلیل شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.