×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
افزایش ۳۰ درصدی طلاق در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” محمود علیزاده رئیس دادگستری سیرجان با اشاره به افزایش آمار طلاق این شهرستان گفت: طی سال گذشته از ۳ هزار و ۴۷ ازدواج صورت گرفت که یک هزار و ۵۰ مورد از آن به طلاق انجامید و این افزایش ۳۰ درصدی طلاق در سال گذشته است.

وی افزود: این آمار نگران‌کننده ریشه در تجمل‌گرایی، عدم شناخت طرفین از یکدیگر و دوستی‌های زودگذر و لحظه‌ای است که برنامه‌های ماهواره نیز در افزایش این آمار نقش داشته است.

علیزاده تاکید کرد: اگر خانواد‌ها ایفای نقش والدین را در محیط خانواده‌ای سالم و مذهبی همراه با تربیت اسلامی و ارزش‌های معنوی انجام دهند، فرزندان آنها هرگز بدون شناخت از کسی به سمت دوستی نمی‌روند و با مشورت والدین عمیق‌تر پیوند خود را مستحکم می‌کنند، امروز تنها روش تربیت اسلامی چاره‌ساز این بحران اجتماعی است

فاطمه سرحدی از کارشناسان دادگستری و مشاوران فعال در زمینه مسائل خانواده اظهار داشت: جامعه ما گرفتار فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از عواملی مانند بی کاری، اعتیاد و ازدواج‌های زودهنگام است که این عوامل چارچوب نظام خانواده‌های جدید را در هم می‌شکند.

وی ادامه داد: امروز حتی والدین مشاوره قبل از ازدواج را جدی نمی‌گیرند در صورتی که مشاوره قبل از ازدواج یک ضرورت است که اگر به آن توجه نشود، ازدواج‌ها پس از مدتی به درگیری‌های لفظی و خواسته‌های نا‌به‌جا از یکدیگر ختم می‌شود.

این مشاور و روانشناس خانواده بیان داشت: مسئولان فرهنگی کمتر به آسیب‌های ازدواج جوانان توجه کردند و در راستای تقویت فرهنگ مشاوره و ازدواج هیچ کاری انجام نشده است، امروز با نقشه دشمنان جوانان به سمت برنامه‌های غیر اخلاقی درمورد عدم پایبندی به مسائل خانواده گرفتار شدند و همین عامل گسترش فرهنگ جدایی و طلاق را به ارمغان آورده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.