×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
امام خمینی (ره) خواستار کوتاهی دست استعمار از کشور بود

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: تفکر امام خمینی (ره) این بود که متمایل به غرب نشوید و آمریکا را یک تروریست می‌دانست که جهان را به آتش کشیده است.

وی امام راحل را روشنگر نسل حاضر و نسل‌های ‌آینده برشمرد و عنوان کرد: با این ایده امام خواستار کوتاهی و قطع دست استعمار و استثمار از کشور بود و بر وحدت و اتحاد علیه استعمار تاکید می‌کرد.

امام جمعه سیرجان افزود: با این دیدگاه که ملت ایران اتحاد و همبستگی در مقابل آمریکا داشتند، امام فرمود: «مردم ایران بهتر از مردم حجاز در عهد رسول‌الله و کوفه و عراق در زمان امام علی (ع) هستند».

حسینی ضمن توصیه بر آشنایی مردم و نسل جوان با وصیت‌نامه سیاسی الهی امام و دقت و عمل به آن گفت: لازمه مقابله با استکبار پایبندی به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور و داشتن بصیرت تقوای دینی و سیاسی مد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب است تا بتوانیم متعبد و انقلابی بمانیم.

وی اضافه کرد: در سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که دشمنان ما فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار دادند و باید استقامت کرده و این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل کرد.

امام جمعه سیرجان به سالروز انتصاب رهبر معظم توسط مجلس خبرگان پس از ارتحال حضرت امام (ره) اشاره و اظهار کرد: این شخصیت بزرگ کشتی انقلاب را با همه طوفان‌های سهمگینی که در مقابل داشت به پیش برد و ایران اسلامی به برکت نعمت ولایت، مقتدر و متحد و در امان و امنیت است.

وی بر نماز اول وقت در سبک زندگی اسلامی تاکید و اظهار کرد: در استقبال از ماه رمضان ضمن آمادگی مساجد و مکان‌های مذهبی، خانه دل را نیز به استقبال میهمانی خداوند ببریم و دو یا سه روز قبل از ماه رمضان روزه‌دار شویم تا این استقبال را در عمل حس کنیم.

حسینی پیام رهبر معظم را به مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی توجه به عمل در اقتصاد مقاومتی، انقلابی بودن، دارا بودن روحیه جهادی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار عنوان کرد.

وی با تبریک پیروزی ارتش و مردم عراق بر گروه تروریستی داعش در فلوجه گفت: نفرت جهانی از گروه‌های تروریستی و همبستگی مردم در مقابل این گروه موجب نابودی کامل این گروه‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

لازم بذکر است مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) قبل از نماز جمعه با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت در سوگ امام، قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته شهرستان و سخنرانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.