×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
انتخابات در هر نظام سیاسی، عرصه ی ظهور قدرت ملی محسوب می شود

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سیرجان در گفت وگو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: در یک تقسیم بندی کلی، مولفه های قدرت ملی را می توان در چند حوزه مهم دسته بندی کرد که از جمله مهم ترین آن جمعیت، اقتصاد، سیاست، توان نظامی و فرهنگ را می توان ذکر نمود.

سعید عبدالله یار اذعان کرد: در حوزه سیاسی وحدت و انسجام ملی بعنوان پایه شکل گیری قدرت ملی، زمانی بروز و ظهور پیدا می کند که در قالب مشارکت سیاسی و مدنی تجلی پیدا کند. بدین ترتیب، انتخابات در هر نظام سیاسی، عرصه ی ظهور قدرت ملی محسوب می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سیرجان: میزان مشارکت مردم در انتخابات و اهتمام به تعیین حق سرنوشت خود، علاوه بر نمایش بلوغ سیاسی و اجتماعی یک ملت در فرایند انتقال نرم قدرت، ارتباط معنا دار و مستقیمی با عملکرد متولیان آن نظام سیاسی و میزان رضایت مندی آحاد ملت از رهبران سیاسی و مجریان کشور خود دارد.

وی گفت: در سطح سیاست داخلی و هم در سطح بین المللی هر چه مشارکت ملی مردم بیشتر باشد توانایی و قدرت ملی برای دستیابی به اهداف تعیین شده آن نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور سیرجان اظهار کرد: برآیند مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات را پس از شکل گیری دولت به وضوح می توان مشاهده نمود بنحوی که اجرای سیاست های داخلی در حوزه های مختلف اعم از سیاست های اقتصادی، فرهنگی، جمعیتی و بهداشتی و حضور موثر در عرصه های منطقه ای و بین المللی تنها با حضور و مقبولیت حداکثری و پشتوانه مردمی میسر خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.