×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۳ دانشگاه آزاد

به گزارش “سیرجان خبر” انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۳ دانشگاه آزاد از امروز از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد آغاز می‌شود و تا اول شهریورماه ادامه دارد.

هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org و با تهیه کارت اعتباری، رشته محل‌های مورد نظر خود را انتخاب و ثبت‌نام کند.

داوطلبان مقطع کارشناسی پیوسته می‌توانند ۱۰ رشته محل را از یک مجموعه آموزشی با توجه به دفترچه ثبت نام انتخاب کنند. داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت‌نام در چند مجموعه آموزشی هستند می‌توانند با خرید کارت اعتباری جداگانه به صورت آن لاین و الکترونیکی از سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام خود در آن مجموعه اقدام کنند.

برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و مخاطبان با هر شغل و سنی می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اقدام کنند.

برای پذیرفته شدگان بدون آزمون مطابق مقررات وظیفه عمومی درخواست معافیت تحصیلی صادر خواهد شد که به آنها این امکان را می‌دهد در رشته محل مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

ثبت نام رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیز از امروز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

داوطلبان مقطع کاردانی می‌توانند با یک پرینت از ثبت نام خود در سایت، از روز شنبه ۸ شهریور ماه به واحد دانشگاهی انتخابی خود مراجعه و نسبت به ثبت نام قطعی خود اقدام کنند.

هر داوطلب می‌بایست با تهیه کارت اعتباری که به صورت الکترونیکی امکان تهیه آن وجود دارد برای انتخاب رشته اقدام کند.

هر داوطلب مجاز است با تهیه کارت اعتباری در گروه آزمایشی خود هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت به صورت جداگانه انتخاب رشته کند.

داوطلبان بر اساس نمره کل خود و علاقه‌مندی‌شان می‌توانند در ۲۰ رشته محل انتخاب رشته کنند.

کمتر از ۴ درصد رشته محل‌های این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه‌ای که حدود ۵۰۰ رشته محل می‌شود با آزمون است که ظرفیت آن حدود ۳۵ هزار نفر است.

در رشته‌های بدون آزمون نیز تنها در برخی از رشته‌ها نظیر رشته پزشکی در واحد زاهدان که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد ابلاغ شده است، پذیرش به صورت بومی است یا در رشته‌ای نظیر مامایی فقط خواهران امکان پذیرش دارند و رشته دیگری نیز به نام تعمیرات موتور کشتی در واحد خارک فقط در گروه برادران پذیرش دارد.

متقاضیان تحصیل در آموزش عالی چه در کنکور شرکت کرده باشند و چه شرکت نکرده باشند می‌توانند در گزینش بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.