×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
انجام وقف برای زیباسازی روستا توسط کشاورز سیرجانی

به گزارش“سیرجان خبر” عباس محمودآبادی کشاورز روستای حسین‌آباد عبدالله‌تقی سیرجان در اقدامی خیرخواهانه سهمی از آب کشاورزی خود را برای آبیاری فضای سبز و زیباسازی روستای محل سکونتش وقف کرد.

وی که در سال ۸۸ نیز نیمی از منزل خود را به عنوان بیت الزهرا (س) ساخته است تا مراسم مذهبی و ایام فاطمیه در آن برگزار شود، برای آبیاری فضای سبز و درختکاری و زیباسازی روستا یک حبه یا یک سهم از آب موتور کشاورزی خود را وقف کرد تا در این ایام خشکسالی اطراف روستا درختکاری و ایجاد فضای سبز شود.

این کشاورز سیرجانی هدف خود از این اقدام را فقط انجام کار خیر و علاقه‌مندی به سرسبزی روستای خود عنوان کرد و افزود: انسان هر قدمی برای کمک به مردم بردارد، اجر و پاداش دنیوی و اخروی دارد و امروز اطراف روستا و جاده منتهی به روستا را با کمک دهیاری درختکاری می‌کنم تا باقیات و صالحاتی بماند.

منصور عماد بخشدار زیدآباد سیرجان هم با تجلیل از عباس محمودآبادی گفت: در این برهه از زمان که کمبود منابع آب است و درختان پسته نیازمند آب هستند، این کشاورز کار بسیار بزرگی را انجام داد و با اقدام وی که یک سهم آب را در اختیار شورای اسلامی و دهیاری قرار داد، سه کیلومتر از محور روستا درختکاری شد.

وی افزود بخش زیدآباد دارای ۱۵۵ روستا و آبادی است که ۲۶ روستای آن از جمله روستای حسین‌آباد عبدالله‌تقی دارای شورای اسلامی و دهیاری هستند.

بخشدار زیدآباد بیان داشت: جمعیت این بخش ۲۰ هزار نفر است و خیران زیادی در امور ساخت مراکز آموزشی کارهای عام‌المنفعه اقدام کرده‌اند و سهم اهدایی آب کشاورزی این خیر نیز یک میلیارد ریال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.