×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
انگیزه بالای نوجوانان ایران برای خلق حماسه

tim meli javananبه گزارش“سیرجان خبر” تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال امارات فردا از ساعت ۱۹ و ۳۰ در ورزشگاه خلیفه شهر العین به مصاف نیجریه می‌رود.

شاگردان علی دوستی در مرحله گروهی با کسب دو تساوی یک بر یک مقابل آرژانتین و کانادا و پیروزی یک بر صفر مقابل اتریش با کسب ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی راه یافتند.

ایران در این مرحله کاری سخت و دشوار در پیش دارد. نیجریه یکی از قدرت‌های بزرگ در فوتبال پایه محسوب می‌شود که با کسب سه عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی یکی از رکورداران و پرافتخارترین تیم‌های این رده سنی است.

این تیم به لحاظ فیزیکی و دوندگی شرایط بسیار خوبی دارد و همواره به بهره بردن از این دو فاکتور توانسته حریفان را یکی پس از دیگری با مشکل رو‌به‌رو کند.

نیجریه در مرحله گروهی با تیم‌های مکزیک، سوئد و عراق هم‌گروه بود. این تیم در دیدار اول خود مکزیک مدافع عنوان قهرمانی را ۶ بر صفر شکست داد. در دیدار دوم مقابل سوئد به تساوی ۳ بر ۳ رسید تا با پیروزی ۵ بر صفر مقابل عراق در دیدار سوم بتواند به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعد شود.

هرچند این تیم در خط حمله بسیار قدرتمند است اما ضعف خط دفاع پاشنه آشیل این تیم است که مربیان ایران روی این مسئله برنامه‌ریزی کردند.

ایران در چند روز گذشته سه بازی نیجریه را آنالیز کرده و مربیان نقاط قوت و ضعف این تیم را برای بازیکنان مشخص کردند.

کادر فنی در این چند روز از لحاظ روحی و روانی نیز روی بازیکنان کار کردند تا بتوانند با آمادگی کامل به مصاف حریف خود بروند.

بارزترین خصوصیت تیم علی دوستی انجام پرس در طول ۹۰ دقیقه است، بازیکنان ایران اگر بتوانند در این دیدار به خوبی حریف خود را پرس کنند می‌توانند با توجه به ضعف خط دفاع نیجریه منتظر اشتباهات این تیم باشند تا با بهره بردن از این مشکل به گل برسند.

ایران در ابتدای بازی‌ها هدف خود را حضور در جمع چهار تیم پایانی بیان کرده بود. برای رسیدن به این هدف باید مقابل هر حریفی بتوان با قدرت عمل کرد. هیچ شکی نیست که نیجریه یکی از قدرت‌های این تورنمنت است اما با توجه به انگیزه بالا و توان تیمی سربازان دوستی رقم زدن حماسه دور از دسترس نیست. ایران در اولین دیدار خود مقابل آرژانتین نشان داد توان رقم زدن هر نتیجه‌ای را دارد.

تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران در صورت غلبه بر نیجریه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار اروگوئه و اسلواکی می‌رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.