×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اولویت تا ۶۰۰ برای عمره اعلام شد

haj va ziaratبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ایسنا،ناصر خدرنژاد با بیان این‌که این اولویت جدید فقط برای برخی استان‌ها که کاروان‌هایی با ظرفیت خالی دارند اعلام شده است و همه‌ی استان‌ها مشمول این اولویت نمی‌شوند، متذکر شد: این متقاضیان در اولویت فقط برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌هایی که تا ۳۰ دی‌ماه اعزام می‌شوند می‌توانند مراجعه و ثبت‌ نام کنند.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خالی کاروان‌های برخی استان‌ها در حال حاضر مهلت ثبت نام تمدید شده است و ثبت نام در کاروان‌ها تا تکمیل شدن این ظرفیت‌ها همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به صدور روادید عمره‌ی زائران ایرانی از ۱۷ آذرماه، گفت: روادید زائران ایرانی با هماهنگی و همکاری سفارت و سرکنسولگری عربستان در تهران و مشهد در حال صدور است که با این روند ان‌شاءالله اعزام زائران همراه عوامل کاروانی از روز ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود.

معاون حج و عمره‌ی سازمان حج و زیارت همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به صدور زودهنگام روادید، آیا امکان اعزام جمعیت بیشتری از ایرانی‌ها به عمره وجود دارد همان‌طوری که رییس سازمان حج و زیارت هم قبلا از اعزام جمعیتی نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر سخن گفته بود؟ اظهار کرد: سازمان حج و زیارت دنبال این است که هرچه بیشتر زائر اعزام کند و ان‌شاءالله امیدواریم به سقف ۹۰۰ هزار نفر برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به محدودیت نداشتن عربستان در تعداد عمره‌گزاران آیا اکنون که روادید‌ها زودتر از موعد صادر شده است امکان اعزام جمعیتی بیش‌تر از ۹۰۰ هزار نفر هم وجود دارد؟ گفت: اگر امکانات در عربستان و همین‌طور در پرواز اجازه دهد این امکان وجود دارد؛ ولی افزایش جمعیت به دیگر کشورها و تعداد درخواست آن‌ها هم بستگی دارد، یعنی اگر استقبال در دیگر کشورها هم بالا برود قطعا آن‌ها نیز امکاناتی را در اختیار می‌گیرند که این شرایط به ارزیابی و بررسی نیاز دارد تا متناسب با آن موقعیت تصمیم گرفته شود، چراکه ما به آسایش زائران هم باید توجه کنیم.

خدرنژاد در ادامه با بیان این‌که قرارداد هوایی با شرکت‌های سعودی بدون افزایش نرخ بسته شده است، افزود: قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت و همان‌هایی است که قبلا اعلام شده، فقط در عمره‌ی رمضان به خاطر افزایش تعداد روزها قیمت، بیشتر است که آن هم مشخص و اعلام شده است.

او همچنین این اطمینان را داد که آغاز زودتر اعزام‌ها، از روزهای عمره‌ی رمضان نمی‌کاهد و حضور ایرانی‌ها در موسم عمره مانند سال‌های پیش، یعنی تا ۱۹ رمضان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.