×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
شکل گیری اولین جرقه های انقلاب اسلامی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” مرحوم کافی هر ساله برای سخنرانی های ماه صفر به سیرجان دعوت می شدند و در مهدیه سیرجان به سخنرانی می پرداختند.
طبق روال هر ساله مرحوم شیخ کافی در سال ۱۳۵۷ به سیرجان آمدند تا در بین مردم سخنرانی کنند علی رغم اینکه تمامی جلسات این شیخ بزرگوار توسط ساواک تحت کنترل بود اما این روحانی با شجاعت تمام بر علیه رژیم شاهنشاهی سخن می گفت و مردم را از ظلم این رژیم آگاه می ساخت.
در یکی از سخنرانی های مرحوم کافی در سیرجان پس از اینکه وی بر علیه شاه سخن به زبان می آورد و شعار درود بر خمینی سر می دهد برق مهدیه قطع می شود و ایشان به همراه مردم بعد از پایان سخنرانی با شعار درود بــر خمیــنی و مرگ بر شاه فضای مهدیه را پرمی کند و بعد از چند دقیقـه جمعیت در حـالی کـه شـعارهای انقلابـــی را تکرار می کردند از مهدیـه خارج و در خیابان های شهر اقـدام بـه راهپیمایی می کنند و از خیابان مهدیه به طرف میدان گیتی نورد و خیابان بازار(خیابان امام خمینی(ره) فعلی )حرکت کــرده و بـدین صــورت اولیـن راهپیمایی رسمی در شهرستان سیرجان شکل می گیرد.
ایـن راهپیمـایی تــأثیر خوبــی در روحیـه ی انقلابیـون داشت و در آغاز راهپیمایی، جمعیت زیادی همراهی می کردند و بـه تدریج از جمعیـت آن کاسـته و بـه تماشاچیان افزوده می گشت تا اینکه در جلوی بانک ملی مرکزی، چند نفر بـا پرتـاب سـنگ بـه طــرف شیشه ی بانک ملی، آژیر بانک را به صدا درآوردند و فردای آن روز عده ایی از مردم در رابطه با این راهپیمایی دستگیر می شوند.
مرحوم شیخ کافی از مبارزین بزرگ انقلاب اسلامی بود که به دستور حضرت امام خمینی(ره) برای سخنرانی در مشهد در تیر ماه سال ۵۷ در یک تصادف ساختگی از دنیا رفت و نامش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جاودانه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.