×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اولین جلسه پشتیبانی سواد آموزی در سیرجان برگزار شد

به گزارش“سیرجان خبر” رییس اداره آموزش و پرورش در ارائه وضعیت سواد آموزی شهرستان گفت: آمار بی سوادی شهرستان سیرجان براساس سرشماری سال ۹۰ و خود اظهاری مردمی حدود ۱۰ هزار نفر است که البته به دلیل خود اظهاری مردمی بسیاری از این آمار با بررسی های به عمل آمده سواد داشته و از آمار کسر شدند.

طلابیگی افزود: این آمار ۵ درصد آمار بی سوادی کل استان را تشکیل می دهد و پیشنهادات بسیاری جهت شناسایی کامل و تحت تعلیم قرار دادن آنها در دستور کار است.

در ادامه نعیمی مسئول نهضت سوادآموزی سیرجان به ارائه گزارشی از اقدامات و نحوه برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای افراد تحت تعلیم پرداخت و گفت: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان سیرجان و مشکلات دیگر اما در تعداد تخت تعلیمی نسبت به تعداد جمعیت بی سوادی، در شهرستان عملکرد برتری داشته ایم.

فرماندار سیرجان در این نشست گفت: سیرجان مهد تمدن و فرهنگ است و حتی یک نفر بی سواد هم برای این دیار زیاد بوده که با پیگیری این شورا کاهش بی سوادی و تعلیم همین آمار باقیمانده نیز محقق شود.

منصور مکی آبادی افزود: بایستی هر چه سریعتر کارگروهی تخصصی در این شورا با حضور کارشناسان زبده ادارات عضو و استفاده از نظرات صاحب نظران و نخبگان مربوطه شکل گردد تا کارهای شورای پشتیبانی سوادآموزی سریع تر و تخصصی تر پیش رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.