×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
ایران – آرژانتین؛ سرانجام بازی بزرگ فرا رسید

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین ساعت ۲۰:۳۰ شنبه در ورزشگاه بلوهوریزنته برابر هم به میدان می روند؛ این دومین بازی دو تیم در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است؛ اوج هیجان و حساسیت برای طرفداران فوتبال آرژانتین و مسی و همچنین مردم ایران که در انتظار یک اتفاق بزرگ و “معجزه” هستند.

فوتبال یعنی عشق و هیجان و این بازی اوج هیجان است برای مردم ایران. رویارویی با آرژانتین که ستاره های بزرگی از جمله دی‌ماریا، هیگواین، آگوئرو، ماسکرانو و … دارد و یک سوپر ستاره به نام مسی؛ آن هم در دیداری که آرژانتین برای صعود به ۳ امتیازش می اندیشد، هر چند ایران هم در این رقابت حساس و پرهیجان، در کنار تفکر کسب اعتبار فوتبالی، به گرفتن امتیاز مقابل این تیم قدرتمند فکر می کند.

وقتی با سوت میلوراد مازیچ، داور صربستانی، بازی آغاز می شود، آرژانتین، ایران را به اوج فوتبال دنیا نزدیک می کند و این توانمندی ستاره های ایران است که چگونه خود را در این سطح بالا، بهتر و بهتر و بهتر به فوتبال جهان معرفی کنند.

چهارمین بازی بزرگ
فوتبال ایران یکی از قدرت های برتر آسیا است. شاید در مقطعی افت کرده باشد اما هنوز هم می توان آن را در کنار تیم های مطرح شرق و غرب آسیا به عنوان یک مدعی قبول داشت. البته ایران که در کنار عربستان و امروز بالاتر از این تیم عربی بهترین تیم غرب آسیا محسوب می شود، تا به امروز به اضافه جام جهانی برزیل، تنها ۴ مرتبه جواز حضور در جام های جهانی را به دست آورده است.

شاید در این سالها ایران تجربه بازی دوستانه با تیم های برزیل، آلمان و فرانسه و … را داشته اما تنها ۱۲ رویارویی رسمی با تیم های مطرح دنیا در رقابتهای مرحله مقدماتی و نهایی جام جهانی که مهمترین فستیوال این رشته در سراسر قاره ها محسوب می شود، انجام داده است.

در سال ۱۹۷۸ ایران سه بازی در جام جهانی آرژانتین انجام داد اما رویارویی با هلند که ستاره هایی از جمله آری‌هان، جانی رپ و … در آن بازی می کردند و در نهایت نایب قهرمان جام شد، اعتبار بیشتری از تیمهای اسکاتلند و پرو داشت. ۲۰ سال بعد ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه رسید که در آن جام با یوگسلاوی، آمریکا و آلمان بازی کرد ولی دیدار با آلمان که بزرگانی همچون کلینزمن، ماتئوس، بیرهوف، هسلر و … در آن بازی می کردند، بسیار مهمتر از دیدارهای دیگر بود.

سپس ایران در صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ با ایرلند جنوبی بازی کرد و بس از شکست ۲ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل این تیم به جام جهانی نرسید. ۴ سال بعد اما شاگردان برانکو جواز حضور در جام جهانی آلمان را به دست آوردند و در آن جام با مکزیک، پرتغال و آنگولا بازی کردند؛ اما پرتغال که ستاره هایی همچون کریستیانو رونالدو، فیگو، دکو و … در آن بازی می کردند سومین بازی بزرگ فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی بود و مسابقات بین المللی بود.

در آغاز جام بیستم هم برابر نیجریه قرار گرفت، پس اگر می گوییم دیدار با آرژانتین چهارمین بازی بزرگ تاریخ فوتبال ایران است با استناد به این مسائل است. مسابقه ای که می تواند ایران را به اوج برساند و شبی رویایی را برای فوتبالدوستان ایران و حتی برزیلی ها رقم بزند.

برنامه دیدارهای روز هشتم از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی و دومین دیدار از گروه F به شرح زیر است:
شنبه – ۳۱/۰۳/۹۳
گروه E:
* هندوراس – اکوادور، ساعت ۰۲:۳۰، ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا

گروه F:
* ایران – آرژانتین، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه مینیرائو شهر بلوهوریزنته

گروه G:
* آلمان – غنا، ساعت ۲۳:۳۰، ورزشگاه کاستلائو شهر فورتاله‌زا

یکشنبه – ۰۱/۰۴/۹۳
گروه F:
* نیجریه – بوسنی و هرزگوین، ساعت ۰۲:۳۰، ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا

 

جدول رده‌بندی گروه F

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ آرژانتین ۱ ۱ ۲ ۱ ۱+ ۳
۲ ایران ۱ ۱ ۱
۳ نیجریه ۱ ۱ ۱
۴ بوسنی ۱ ۱ ۱ ۲ ۱-

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.