×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
ایران – بوسنی؛ در انتظار شانس و خلق حماسه!

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  دانا، تیم ملی فوتبال کشورمان از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و از دور پایانی این رقابت‌ها فرداشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه فونته‌نووای شهر سالوادور به مصاف تیم ملی بوسنی می‌رود.

قبل از اینکه رقابت‌های جام جهانی آغاز شود، بیشتر کارشناسان فوتبال در دنیا در تحلیل‌های خود، گروه F رقابت‌های جام جهانی را به گونه‌ای تحلیل می‌کردند که گویا در این گروه فقط ۳ تیم وجود دارد و هیچگاه فوتبال ایران به چشم آنها نمی‌آمد و شاید عده‌ کمی از آنها به نام بزرگ سرمربی تیم ملی ایران گوشه‌چشمی نشان داده و از گروه F به جز اسامی بزرگی مانند مسی، ماسکرانو، هیگوایین، دی‌ماریا، ادین ژکو، جان‌ اوبی‌میکل گاهی نام کی‌روش را در هم تحلیل‌های خود می‌آوردند و در این بین آنها هیچگاه از فوتبال ایرانی یادی نکرده و نام بازیکنان باغیرت ایرانی جایگاهی در افکار آنها نداشت.
به واقع همگان در این گروه از تیم ملی آرژانتین به عنوان شانس اول صعود نام برده و یکی از دو تیم نیجریه و بوسنی را هم شانس دوم و ایران هم قرار بود با چند شکست پرگل و مفتضحانه با جام جهانی خداحافظی کند! اما وقتی که انتظارها به سر رسید و جام جهانی ۲۰۱۴ آغاز شد، تازه وقت آن رسید تا از یوزپلنگ های تیم ملی فوتبال ایران رونمایی شود و تازه آن زمان بود که خیلی از معادلات فوتبال بر هم خورد!
شاگردان کی‌روش که طی ماه‌های اخیر به سختی برای حضور در جام جهانی آماده شده یودند، ابتدا مقابل نیجریه مقاومت جانانه‌ای را از خود به نمایش گذاشته و یک امتیاز حساس و حیاتی از این میدان دشت کردند، سپس مقابل آرژانتین کاری کردند کارستان و آلبی‌سلسته را با تمام بزرگانش به دام انداخته و چه بسا اگر ناداور صربستانی نبود نتیجه‌ای در جام جهانی به دست می‌آمد که بدون شک بزرگ‌ترین شگفتی در بین تمامی نتایج این جام بود و تمام.
از سوی دیگر بوسنی که از آن به عنوان پدیده فوتبال اروپا و تیمی قدرتمند نام برده می‌شد جام را با شکستی خفیف از آرژانتین آغاز کرد و در ادامه این تیم هم اسیر ناداوری شد و در مقابل نیجریه شکستی تلخ را پذیرا شد تا فقط پس از دو بازی جام برای یاران ژکو به پایان برسد.
حالا دو تیم ایران و بوسنی، دو تیم مظلومی که یک بار چوب ناداوری بر تن آنها خورده در شرایطی به مصاف هم می‌روند که تاریخی‌ترین فرصت برای فوتبال ایران به وجود آمده است تا این تیم بتواند برای اولین‌بار در ادوار جام جهانی به مرحله حذفی صعود کرده و احترام جهانیان به فوتبال ایرانی را بیشتر و بیشتر کند.
تیم ملی ایران در صورتی که فرداشب بتواند بوسنی را شکست دهد، نیمی از راه صعود که دست خودش هست را پیموده و باید در انتظار نیمه دیگر در دیدار دیگر این گروه باشد تا در صورت برتری آرژانتین مقابل نیجریه برای اولین‌بار راهی دور حذفی شود. البته در این بین اگر دو نتیجه مشابه یک بر صفر در دو میدان به سود ایران و آرژانتین به ثبت برسد، به دلیل شرایط مساوی دو تیم ایران و نیجریه در این گروه، تکلیف تیم صعود کننده را سکه مشخص خواهد کرد.
در نهایت اینکه فقط و فقط ۹۰ دقیقه دیگر تا صعود تاریخی تیم ملی ایران به مرحله یک هشتم نهایی باقی مانده و در صورتی که یوزهای ایرانی بتوانند همچون دیدار با آرژانتین یک بار دیگر قدرت خود را به رخ جهانیان بکشند، رویای صعود به مرحله حذفی به زیبایی هرچه تمام محق خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.