×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ایران در دومین حضور، چهارم شد/آمریکا قهرمان لیگ بیست‌ و پنجم شد

به گزارش“سیرجان خبر” تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست ۳ بر صفر مقابل ایتالیا در دومین حضور خود در لیگ جهانی والیبال به مقام چهارم این تورنمنت ۲۰ میلیون دلاری رسید.

تیم ملی والیبال ایران در ۲ بازی آخر خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ به اندازه تمام بازی‌های گذشته خود کم انرژی و پر اشتباه بود. در این بازی محمد موسوی، مدافع وسط تیم ایران که در دیدار مقابل آمریکا مصدوم شده بود به بازی رسید و علاوه بر او، معروف، غفور، غلامی، قائمی، میرزاجانپور و ظریف (لیبرو) بازیکنان شروع کننده ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی والیبال مقابل ایتالیای میزبان بودند.

در ست‌های اول و دوم نرسیدن دریافت اول و حملات منسجم بازیکنان ایتالیا باعث شد تا شاگردان مائورو بروتو، تیم برتر میدان باشند. بازیکنان ایران در لحظاتی از بازی تنها توانستند اختلاف امتیازات را کم کنند. ست اول را ایران ۲۵ بر ۲۲ و ست دوم را ۲۵ بر ۱۸ واگذار کرد.

اسلوبودان کواچ در ست سوم ترکیب کاملا متفاوتی را به زمین فرستاد و مهدوی و قرا جای معروف و غفور را گرفتند. همچنین میلاد عبادیپور و آرمین تشکری نیز جای میرزاجانپور و غلامی را گرفتند تا شاید بازیکنان ذخیره بتوانند نتیجه دیگری را به سود ایران رقم بزنند. ۲ تیم تا امتیاز ۱۵ پا به پای هم پیش رفتند ولی امتیاز ۱۶ را آتزوری گرفت.

معروف و غفور در حالی که ایران ۱۹ بر ۱۷ عقب بود به جای خود برگشتند اما نتیجه‌ای بهتر از شکست ۲۵ بر ۲۲ برای ایران در این ست و شکست ۳ بر صفر در کل به دست نیامد تا ایران در دومین سال حضورش در لیگ جهانی به مقام قابل توجه چهارمی برسد.

آمریکا_برزیل

تیم ملی آمریکا با پیروزی ۳ بر یک  مقابل برزیل، پر افتخارترین تیم جهان به مقام قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۴ والیبال رسید.

تیم ملی آمریکا ست اول بازی را با کمک ویدئو چک با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ به سود خود پایان داد. این ست به سود برزیل تمام شده بود که نتیجه بازبینی فیلم بازی، نتیجه بازی را برگرداند و سرنوشت لیگ جهانی ۲۰۱۴ را عوض کرد.

برزیلی‌ها ست دوم را ۲۵ بر ۲۱ بردند تا به ادامه بازی امیدوار شوند اما شکست ۲۵ بر ۲۰ در ست سوم، اعتماد به نفس و آرامش را به آمریکایی‌ها بازگرداند.

ست چهارم این بازی نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود آمریکا تمام شد تا مدال طلا و جایزه یک میلیون دلاری قهرمانی لیگ جهانی به آمریکا برسد.

به این ترتیب آمریکا عنوان نخست را کسب کرد. برزیل دوم شد و مدال نقره گرفت. ایتالیا سوم شد و تیم ملی کشورمان هم در رده چهارم قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.