×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ایران دست از حمایت جنبش انصارالله بردارد/ حمایت از منصور هادی مانع تشکیل داعش در یمن می شود!

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  راه دانا، کشور عربستان همزمان با دور آخر مذاکرات هسته ای در لوزان، دستور حمله به کشور یمن برای مقابله با جنبش مردمی انصارالله را صادر کرد.

به عقیده کارشناسان بین المللی، عربستان سعودی به خاطر شکست های که در سوریه و عراق به آن دچار است و همچنین برای موقعیت استراتژیک یمن،تصمیم به حمله نظامی به این کشور را گرفت.

با توجه به تحولات منطقه و توافق احتمالی هسته ای در پیش رو، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران علاوه بر ارسال نامه به روسای ۱+۵ و رایزنی درباره مسائل هسته ای با تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس و همچنین روسای جمهور فرانسه و چین و روسیه حملات عربستان به یمن را محکوم کرد.

دکتر روحانی با محکوم کردن هرگونه دخالت نظامی در امور داخلی کشور های مستقل گفته که کشورهای منطقه می بایست از هرگونه اقدامی که سبب افزایش بحران شود، خودداری نمایند.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد :  ما برای سه هدف توقف مداخلات نظامی در یمن، جلوگیری از ایجاد فرصت عمل دوباره برای تروریست‌ها و روی کار آمدن دولتی فراگیر تلاش ‌کنیم.

هشدار کامرون به روحانی

روزنامه “وال استریت ژورنال” با افشای متن پاسخ دیوید کامرون به تماس رئیس جمهور کشورمان نوشت: راه جلوگیری نفوذ داعش در یمن حمایت از ‘منصور هادی’ بعنوان رهبر مشروع یمن است!

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سخنان روحانی،نه تنها حمله عربستان به یمن را محکوم نکرد و حمایت قاطعانه خود را از منصور هادی  رئیس جمهور فراری یمن اعلام نمود بلکه مقاومت مردمی یمن علیه رژیم آل سعود را به گروهک تکفیری تروریستی داعش تشبیه کرد و هشدار دارد بهترین راه برای اطمینان از آنکه “گروه‌های ستیزه‌جوی اسلام‌گرا”! مانند داعش در یمن جای پا درست نکنند، حمایت از ‘منصور هادی’ بعنوان رهبر مشروع یمن است!

نخست وزیر انگلیس که جنبش مردمی انصارالله را ستیزه جویان حوثی خطاب کرد از رئیس جمهور ایران و سایر کشورهای حامی مردم یمن خواست که دست از حمایت آنها بردارند.

دیوید کامرون در مهرماه گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: ” ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.”

لحن گستاخانه دیوید کامرون در برهه های زمانی مختلف با مسئولان و ملت ایران بسیار معنادار است و نشان از عدم تمایل برای ارتباط منطقی بر مدار احترام متقابل(آنچه که روحانی و دیپلمات های دولت یازدهم بر آن پافشاری دارند) و بر اساس منافع مشترک با ایران است.

مواضع خصمانه و ضد ایرانی و اسلامی انگلیس تنها یک پیام می تواند داشته باشد که دولتمردان اعتدال در برقراری رابطه با روباه پیر جوانب احتیاط را داشته باشند و عزت اسلامی را با سکوت در قبال جنایات و هتاکی های انگلیس عوض نکنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.