×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
ایران دوست راهبردی ونزوئلا است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از خبرگزاری فارس«فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا که به تهران سفر کرده امروز (دوشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اینکه باعث افتخار من است که در تهران حضور دارم، گفت: تهران شهری است که آن را دوست دارم و گویی در منزل خودمان هستیم.

پلاسنسیا همچنین اظهار داشت: روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است و خرسندم در تهران است و قبل از پایان سال جاری در تهران می‌توانیم کمیسیون مشترک را برگزار کنیم.

وزیر خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد: از فرمایش شما در نقض حاکمیت ونزوئلا تشکر می‌کنم. آمریکا دست به نقض منافع ونزوئلا زده است. از تعهد دولت ایران برای محکومیت این اقدام تشکر می‌کنیم.

وی گفت: ونزوئلا عضو سازمان ملل و خواستار همبستگی و همکاری است. ونزوئلا رهبران بزرگی داشته که با استعمار مبارزه کرده‌اند.

پلاسنسیا خاطرنشان کرد: آرزوی سلامتی مادورو برای ملت ایران را تسلیم کنم. ملت ایران دارای هفت هزار سابقه است و تجربه زیادی در مقاومت دارد و مایل هستیم از ملت ایران یاد بگیریم و می‌خواهیم هماهنگ با شما آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و همکاری و تحمل یکدیگر و همه شمولی بسازیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.