×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
ایستادگی تیم مذاکره­ کننده در پای اصول و ارزش های نظام قابل تقدیر است

حجه الاسلام‌والمسلمین سید محمود حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه با اعلام این مطلب گفت: ایستادگی تیم مذاکره­ کننده در پای اصول و ارزش های نظام قابل تقدیر است و امیدواریم که تیم مذاکره­ کننده با پایمردی و ایستادگی خود در حفظ منافع و ارزش­‌های نظام ادامه دهند و نتایج خوبی را در حق و حقوق ملت ایران و اقتدار روز افزون نظام اسلامی داشته باشد.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی به استعفای آیت الله جنتی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بصیرت‌افزایی و امیدآفرینی و دشمن‌شناسی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه با الگوگیری از فرهنگ ناب محمدی و انقلاب اسلامی، طراوت بخشیدن به مراسم ملی و مذهبی، تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و عمل بخشی به شعارها است.

وی افزود: رویکرد این نهاد فرهنگی برای ادامه مسیر انقلاب و رسیدن به اهداف بلند ملی و مذهبی است و در این برهه از زمان تقویت خودباوری، دشمن‌شناسی و همدلی و همزبانی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای رسیدن به بصیرت جمعی است که آیت الله جنتی خدمات ارزشمندی به کشور در این زمینه داشتند و برای حجه الاسلام والمسلمین شیخ محمّدحسین موسی پورهم در ادامه مسیرآرزوی موفقیت داریم.

خطیب جمعه سیرجان در ادامه خطبه ها به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در این روز دانشجویان هوشیاری، بصیرت و بیداری خود در برابر جریانات منحرف و استکباری به نمایش گذاشتندو همیشه در کنار مردم انقلاب بودند و هستند.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی افزود: دانشجویان در قبل ازانقلاب در مقابل برنامه های شاه همانند: لوایح قانون انجمن های ایالتی و ولایتی، کاپیتولاسیون یا همان سند بردگی ملت ایران که لوایح پنهان اختیار قضاوت را در مورد تبعه خارجی از کشور و ملت ایران می گرفت و همچنین انقلاب سفید شاه ایستادند و بعد از انقلاب هم دانشجویان پیروی خط امام به تسخیر لانه جاسوسی پرداختند، تا حضورشان در جبهه های حق علیه باطل و هر جا که می خواست آسیبی به انقلاب و نظام اسلامی برسد در خطوط مقدم بودند و شهدای فراوانی هم در دفاع از نظام و انقلاب تقدیم کردند.

وی گفت: نقشه دشمنان در هر دورانی برای دانشگاه و دانشجویان اتفاق افتاده اما با هوشیاری و بصیرت دانشجو و اساتید همیشه توطئه ها خنثی شد و آنان که می خواستند از این قشر با بصیرت و فهیم نظام و انقلاب، استفاده ابزاری کنند نتوانستند نقشه های شوم خود را اجرا کنند.

امام جمعه سیرجان به اهمیت روحیه مطالبه گری و آرمان خواهی دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه ای پویا باید روحیه مطالبه‌گری در بین آحاد افراد جامعه افزایش یابد اما دانشجویان این رسالت ذاتی شان هست تا مطالبات را در قالب عمران و آبادانی جامعه داشته باشند و مطالبات شان هم به نفع مردم و کشور و نظام اسلامی باشد.

خطیب جمعه سیرجان به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این روز یادآور رشادت‌های رزمندگان غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در عرصه جهاد و شهادت است که مایه عزتمندی و بالندگی انقلاب اسلامی شدند و امروز در حفاظت از مرزهای دریایی، حافظ و نگهبان کیان و عزت ایران اسلامی هستند.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول هم با تاکید بر تقوای الهی به مبحث قرآنی تقوا و احسان بر اساس إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَ الَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ آیه ۱۲۸ سوره نحل پرداخت و گفت: تقوا مراتب و درجاتى دارد که اگر برای مردم باشد ریا محسوب می شود و اگر برای خداوند باشد بسیار خوب پسندیده در حد اعلی است اما در بالاترین درجه تقوا کسانی هستند که رعایت تقوا را یک وظیفه می دانند که مهم است.
وی گفت: اما ادامه آیه الَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ در مورد احسان و نیکوکاری است که عمل صالح، صدقه، اطعام، انفاق، زکات و کمک به مستمندان مشمول احسان است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.