×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
باند معاند سایبری در کرمان مجری طرح‌های بی‌بی‌سی فارسی بود

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام علی توکلی با اشاره به دستگیری اخیر فعالان سایبری معاند در کرمان اظهار داشت: بسیاری از تشکل‌های مردم نهاد و عضوگیری‌های شبکه‌های مجازی که مدیریت و برنامه‌ریزی‌های آنها از آن سوی مرزها انجام می‌شود، تحقق اهداف و برنامه‌های دشمن را رقم می‌زنند.

وی افزود: دشمن برای لحظه لحظه فرزندان این مرز و بوم برنامه دارد و غالباً با شعارهای خوش آب و رنگ، جوانان و عمدتاً اقشار تحصیل کرده را جمع کرده و اجرای برنامه‌هایش را به صورت تدوین شده و نظام یافته به آنان می‌سپارد.

توکلی دریافت مبالغ سنگین و فعالیت کاملاً سازمان یافته باند مذکور را یادآور شد و بیان داشت: این باند با ظاهری موجه و فعالیت به ظاهر قانونی تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های ضد انقلاب خارج‌نشین به ویژه بی‌بی‌سی فارسی را انجام و از جمله پس از فتنه ۸۸ سایت ندای سبز آزادی برای سران فتنه توسط همین گروه طراحی و راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی دریافتی این گروه معمولاً از لندن تحت عنوان کمک به انجمن‌های خیریه و با چند واسطه به دست این باند می‌رسید و مدیر این گروه فردی بوده که از طرف بی‌بی‌سی فارسی در چند کشور مالزی، هندوستان و افغانستان به عنوان مربی و استاد خدمت کرده و با هزینه سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس به این کشورها سفر می‌کرده است.

وی موج‌سواری از تنش‌های اجتماعی را یکی از اهداف باند مذکور ذکر کرد و ابراز داشت: طبق اعتراف اعضای دستگیر شده، این افراد باید در هر تنش اجتماعی سوار بر موج، القائات و شبهه‌های خود را در جامعه منتشر می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان بر اعمال شدیدترین مجازات‌ها برای این‌گونه افراد تأکید کرد و گفت: این افراد که تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه نظام را به صورت آگاهانه و هدفمند با نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم به اجرا می‌گذاشتند، مستحق سخت‌ترین مجازات هستند.

وی اذعان داشت: دشمن اکنون سبک زندگی را نشانه گرفته است و با القای تجمل‌گرایی و میل به مادیات مردم را از روح معنوی و اسلامی جدا کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: مقابله با هجمه دشمن نیازمند همت و اراده جمعی است که تحقق آن در گرو تغییر در رفتار خانواده‌ها، مدیران و چهره‌های شاخص اجتماعی و دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.