×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
باید محیط گردشگری را توانمند کرد

به گزارش “سیرجان خبر” مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست با فعالان گردشگری شهرستان سیرجان گفت: سرمایه گذاران صنعت گردشگری استان کرمان فقط ۳۰ در صد اعتبار طرح را داشته باشند ۷۰ درصد هزینه‌های باقی مانده از طریق پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت می شود .

فریدون فعالی اذعان کرد: باید محیط گردشگری را توانمند کرد و در این مسیر همکاری همگانی لازم است چون منابع دولتی جوابگوی طرح های گردشگری در این استان نیست.


وی تاکید کرد : شرایط سیرجان آماده است و باید از منابع لازم هزینه را تامین کرد و ما امسال ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های حوزه گردشگری داریم و هیچ محدودیتی برای پرداخ تسهیلات نداریم .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: ما درهفته گردشگری سال جاری ۱۵ طرح گردشگری در استان به بهره برداری رساندیم که بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری بود و ۱۴۷ نفر هم در این طرح ها مشغول بکار شدند.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت های کرونایی ۱۶۰۰ میلیار تومان حجم گردشگری داشتیم که در مرحله نهایی و پرونده ها هستند.


فریدون فعالی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی در استان کرمان خبر داد و گفت: ۷ اثر ثبت جهانی داریم و دو اثر دیگر نیز که دو کاروان هستند به زودی به ثبت جهانی می رسند.


در این نشست که فعالان بخش گردشگری به دیدگاهها و مشکلات خود از جمله شرایط واگذاری زمین برای طرح خود و شرایط سهل الوصول برای ایجاد طرح پرداختند، فرماندار سیرجان نیز گفت : حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی مایه دلگرمی مسئولان است و بایستی بیشتر از این از ظرفیت های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی استفاده کرد.


سهراب بهاءالدینی اظهار کرد: موانعی در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر وجود دارد که بایستی مرتفع و محورهای گردشگری سیرجان تعریف و آماده شوند و فعالان اصلی گردشگری بخش خصوصی هستند. و این شهرستان هم شاهراه اقتصادی است و مردم می توانند نقش اصلی را در بحث گردشگری ایفا کنند .


وی گفت: برای هر شهر باید یک سند گردشگری تعریف شود و برای سیرجان این امر جز با همت مردم و دوست داران میراث محقق نخواهد شد و سیرجان یکی از بهترین شهرستان هایی است که در حوزه میراث در آن کارهای خوبی انجام شده است باید از این فرصت بالفعل نهایت استفاده را کرد.

نبی الله جعفری رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیز در حاشیه افتتاح طرح گردشگری پارسه در حسین آباد بخش پاریز گفت: این طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با مساحت ۲ هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در دوطبقه و اشتغال ۲۱ نفر به بهره برداری رسید .

وی با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: تا پایان امسال چند پروژه مهم و کلیدی که نقش موثری در رونق صنعت توریسم و اشتغالزایی دارند در سطح شهرستان افتتاح می‌شود.

گفتنی است درپایان این نشست از فعالان بخش گردشکری سیرجان تجلیل شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.