×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
با هوشیاری و همبستگی بر دشمنان پیروز خواهیم شد/ بیماران خاص در سیرجان نیازمند حمایت هستند/دولت مراقب سهمیه بندی باشد و موجب افزایش قیمت ها نشود

به گزارش”سیرجان خبر”امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز جمعه امروز با اعلام این مطلب افزود : امروز دشمنان ملت ایران عاجز از تهاجم و تقابل نظامی هستند و توطئه ها و ترفندهای فرهنگی یا همان تهاجم فرهنگی را در قالب های مختلف مجری گری و کارگردانی می کنند و امروز جنگ روانی ، ایجاد روحیه یاس و ناامیدی حربه هایی است که در قالب های مختلف به وجود می آورند و ما باید دقت کنیم که ناخواسته هم ابزار و وسیله این حربه ها نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی ضمن تبریک هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری و با اشاره به سخنان رهبری معظم گفت : معلمین رسالت و وظایفی خطیر دارند چون بهترین سرمایه یک ملت سرمایه انسانی است و معلمان که پایه ریز تمدن نوین هستند باید جوانانی دانا ، توانمند و شجاع تربیت کنند و معلمین جهاد گران کارزار مبارزه با جهل و بی سوادی هستند.

وی افزود : نظام تربیتی و آموزشی ما باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد نه بر اساس سند ۲۰۳۰ که دشمن می خواهد سرباز برای خودش تربیت کند و ضرورت دارد منشا کار آموزش و پرورش سند تحول بنیادین قرارگیرد.

خطیب جمعه سیرجان گفت : نسل سوم و چهارم ما جوانانی هستند که امام را ندیدند اما امروز مقابل مفاسد می ایستند و برنامه ریزی ما هم باید ابزار دشمن را بگیرد اگر دشمن آرایش جنگی گرفته ما هم متناسب با آرایش جنگی او صف آرایی کنیم و امروز هم هماهنگ در برابر جنگ روانی و فرهنگی او بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی سالگرد خروج آمریکا از برجام را عنوان کرد و گفت : رهبری همیشه متذکر بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و به تعهداتش عمل نمی کند که اینگونه شد و امروز هم ایشان فرمودند توطئه های دشمن به ضررش تمام می شد و مطمئن باشید که با هوشیاری ، همبستگی و اتحاد بردشمنان پیروز خواهیم شد.

وی به مناسبت های مختلف از جمله ۱۸ اردیبهشت روز بیماری های خاص و صعب العلاج پرداخت و گفت : ۷۰۰ نفر بیمار خاص در سطح شهرستان است که نیازمند حمایت مستمر نیکوکاران هستند.

امام جمعه سیرجان به روز جهانی هلال احمر هم اشاره کرد و از خدمات جمعیت هلال احمر در همه حوادث به ویژه سیل اخیر قدر دانی کرد و سپس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت : این ماه که برکت ، رحمت و نور و قرآن است فیض کامل را ببریم و در وقت باقیمانده هم مساجد و مکان های مذهبی آماده حضور مردم و جوانان شود.

وی در مورد سهمیه بندی بنزین هم گفت : سهمیه بندی سابق به جا بود اما دولت مراقب باشد این سهمیه بندی و حتی نرخ آزاد متعادل باشد و موجب افزایش مجدد قیمت کالاها برای مردم نشود ودقت شود نظارت و بازرسی تکمیل شود و مردم هم در مصرف انرژی و سوخت افراط نکنند وهمه می دانیم که امروز تولید بنزین در داخل کشور است و هرگز کمبودی نخواهد بود.

خطیب جمعه سیرجان در خطبه اول هم با مبحث مهم امانت ها برای انسان بر اساس آیات قرآنی و روایات پرداخت و گفت : اسلام و نظام اسلامی ، علم و دین ، فرزند و اموال ، جسم و روح همه اینها امانت های الهی نزد انسان هستند که باید در مسیر سعادت و سلامت دنیا و آخرت قرا گیرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.