×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
برای ادامه راه شهدا باید از ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام حسین حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: شهدایی که امروز بر روی دستان مردم پس از ۲۳ سال شهادت تشییع شدند پیام بیدارباش برای مردم در دفاع از مرزهای عقیدتی دارند.

امام جمعه موقت سیرجان بیان کرد: ما برای ادامه راه شهدا باید از ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم و بدانیم اصول انقلاب بر پایه ارزش‌ها بنا شد و به پای این ارزش‌ها شهدا خون دادند.

وی با تشریح ابعاد دشمنی آمریکا و استکبار با ملت ایران گفت: آغاز این دشمنی از پیروزی انقلاب است حتی قبل از تسخیر لانه جاسوسی و آمریکا از آغاز شعارهای ملت ایران یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با این ملت دشمن شد و دشمنی را تاکنون ادامه داده است و اگر امروز هم کوتاه می‌آید و اظهار دوستی می‌کند به خاطر قدرت ملت ایران است نه اینکه بخواهد حرکتی را به نفع ملت ایران انجام دهد.

حیدری تحریم، تهدید، حمله نظامی توسط رژِیم بعث و توطئه‌ها را از نشانه‌های این دشمنی دانست و اظهار کرد: آنها نتوانستند ما را شکست دهند و ساقط کنند حالا با سیاست صلح و دوستی حرکت می‌کنند و باز هم در هر فرصتی علیه ملت و نظام ایران می‌تازند و برخورد صادقانه ندارند.

خطیب جمعه سیرجان افزود: تروریستی که در منطقه قدرت گرفت، زاییده سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم برای مبارزه با اسلام بود و امروز سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در سوریه و یمن نشان از اعمال ظلم بر ملت‌ها است.

وی عنوان کرد: یمن که مردم پادشاه خود را نمی‌خواهند آمریکا و دست نشاندگانش مردم را به خاک و خون می‌کشند که باید منصور هادی باشد و سوریه که مردمش رئیس جمهور را می‌خواهند، سیاست آمریکایی می‌گوید، بشاراسد باید برود و مردم سوریه را می‌کشند و کشورشان را ویران کرده‌اند پس نظام ما و ملت ما چگونه می‌تواند با این سیاست‌ها کنار بیاید و این است که ما معتقد هستیم دشمنی آمریکا با مظلومان جهان ذاتی است و تمام نمی‌شود.

امام جمعه موقت سیرجان با گرامیداشت چهلم کشته‌های حادثه منا گفت: هنوز آل‌سعود نتوانسته پاسخی را در این فاجعه به جهان اسلام بدهد و مسلمانان نیز منتظر این پاسخ در مجامع بین‌المللی هستند و باید برای این بی‌تدبیری و ناتوانی آل‌سعود در برگزاری مناسک حج راه چاره پیدا کرد.

حیدری بیان داشت: در زندگی و جامعه‌ای که تقوا حاکم باشد آرامش جای نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را می‌گیرد و دین آمد تا با تقوا انسان به خدا متصل شود و دیگر هیچ قدرتی نتواند ارزش‌های اسلامی را از زندگی و جامعه بگیرد و سیاست‌های دشمنان هم گرفتن ارزش‌ها از مردم است که باید مواظب بود شهدا رفتند تا تقوا حاکمیت داشته باشد.

وی بر حضور گسترده مردم در تشییع شهدا تاکید کرد و گفت: یاد شهدا نیز دشمن را مانند خونشان می‌ترساند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.