×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
برای مسائل فرهنگی باید دنبال راهکار بود

به گزارش “سیرجان خبر” در این نشست که با حضور جمعی از فعالان حوزه نشریات مکتوب و پایگاه های خبری برگزار شد، حافظی رئیس اداره ارشاد ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت رسانه ها به ویژه در حوزه فضای مجازی گفت: از آنجایی که در عصر حاضر فعالیت در فضای مجازی توسط رسانه ها اهمیت بسیاری دارد؛ باید به دنبال راهکاری برای پالایش این فضا، ساماندهی رسانه های فعال و هدایت آن ها بود.

وی افزود: در حال حاضر از رسانه ها توسط مردم استفاده بیشتری می‌شود و می‌توانیم فرصت‌های خوبی را برای اصحاب رسانه ایجاد کنیم تا بتوانند در این حوزه فعالیت پررنگ‌تر و مثمر ثمری داشته باشند به شرط آنکه چاشنی خلاقیت را در کار رسانه‌ای فراموش نکنیم.

صفی پور رئیس پلیس فتای سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که نگاه ما به رسانه تغییر کرده گفت: هدف ما این است که یک ساختار و برنامه مدون برای رسانه ها در نظر گرفته و آن ها را هدفمند کنیم. این به این معنی نیست که مطالبه گری را حذف کنیم. همچنین از رسانه‌ها می‌خواهیم که به عنوان بازوهای توانمند ما در اشاعه فرهنگ صحیح در سطح شهرستان فعال باشند و به صورت اصولی این رسالت را به انجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید به کمک این شهر بیایند تا سیرجان واقعی را به مردم نشان دهیم. پالایش و ساماندهی فعالیت رسانه ها در فضای مجازی و هدایت رسانه های فاقد مجوز یکی از برنامه‌های اصلی است که در دستور کار قرار داده‌ایم. بحث حذف هیچ رسانه‌ای مطرح نیست بلکه آن ها باید تحت نظارت اداره ارشاد و پلیس فتا هدایت و حمایت شوند.

فعالان حوزه رسانه نیز در این جلسه پیرامون مسائل و دغدغه های خود از جمله هدفمند کردن فعالیت صفحات مجازی رسانه ها، برخورد عدالت محور با همه رسانه‌ها، برخورد با رسانه های فاقد مجوز، توجه به بحث آزادی بیان رسانه ها، نظارت بر فعالیت و تولید محتوای رسانه ها در فضای مجازی و… سوالاتی را مطرح کردند که به واسطه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس پلیس فتا به آن ها پاسخ داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.