×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
برداشت محصول پسته از اواخر شهریور ماه در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر”، رئیس جهاد کشاورزی سیرجان از برداشت محصول پسته در اواخر شهریور ماه در شهرستان سیرجان خبر داد.
احمد مسعودی؛ رئیس جهاد کشاورزی سیرجان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برداشت محصول پسته در سیرجان سال گذشته ۲۵ هزار تن بوده است که امسال با بارش خوب باران شاهد افزایش چشمگیر این محصول هستیم.

وی گفت: کال چینی پسته از اوخر شهریور آغاز می شود و برداشت محصول نهایی پسته از اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد، در سیرجان ۲۰۰ پایانه واحد فراوری پسته وجود دارد که در زمان برداشت محصول پسته فعال می شوند.

مسعودی با بیان اینکه بیشتر محصول پسته شهرستان صادر می شود یاد آوار شد: شهرستان سیرجان دارای انواع مختلف پسته اکبری، کله قوچی، احمدآقایی، اوحدی و فندقی است که ۸۰ در صد آن به کشور هایی مثل اُکراین ، روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان صادر می شود.

محمد شهبا یکی از باغداران پسته نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: محصول امسال خوشبختانه نسبت به سال گذشته بخاطر بارش باران از کیفیت بهتری برخوردار است، اما تنها مشکل باغداران بی توجهی مسئولان نسبت به تولید کنندگان پسته است که با دادن تهسیلات به باغداران باید زمینه ساخت کارگاه های فراوری پسته را فراهم کنند تا مشکلات باغداران حل شود ومحصول زود تر آماده عرضه به بازار شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.