×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
برداشت پسته از ۵۸ هزار هکتار باغ سیرجان آغاز شد

bardasht pestehبه گزارش“سیرجان خبر” احمد مسعودی در حاشیه آغاز برداشت پسته در سیرجان اظهار داشت: تولید ‌پسته سال جاری شهرستان سیرجان ۲۵ هزار تن پیش‌بینی‌ می‌شود که نسبت به سال قبل ۴۰ در‌صد کاهش دارد.

وی بیان داشت:‌ بارندگی در فصل گل‌دهی و عدم تلقیح‌، گرما و عوامل محیطی و قرار گرفتن در سال نیاورد پسته از عوامل کاهش تولید پسته شهرستان است.

مسعودی تصریح کرد: مدت برداشت محصول پسته یک ماه است که طی این مدت و در مجموع ۶۶۴ هزار نفر روز در برداشت و فرآوری پسته مشغول به کار می‌شوند و ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار این محصول فعال هستند.

‌و‌ی بر رعایت مسائل بهداشتی در برداشت و فرآوری پسته هم تاکید کرد و با هشدار و برخورد با متخلفان در این امر گفت‌: پسته چیده شده بیش از هشت ساعت نباید روی زمین بماند.

مسعودی خاطر نشان کرد: پسته چیده شده باید فوری به پایانه‌های ضبط پسته برای فرآوری منتقل شود و دستگاه‌های فرآوری خانگی هم از آب بهداشتی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: هنگام حمل نیز موارد بهداشتی باید رعایت شود در غیر این صورت ماموران بهداشتی و نظارت اقدام به انجام وظیفه و ضبط پسته می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان از وجود ۲۰۲ واحد پایانه ضبط و فرآوری مکانیزه و نیمه مکانیزه پسته در این شهرستان ‌خبر داد و بیان داشت: این واحدها نیز با نظارت بهداشتی اقدام به فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: رعایت نکات بهداشتی تاثیر مستقیم بر فروش محصول تولیدی و صادرات دارد که پیش‌بینی می‌شود، سال جاری تولیدکنندگان پسته در سیرجان ۶۰۰ میلیارد تومان محصول خود را به فروش رسانند.

احمد سعیدی یکی از تولید‌کنندگان پسته نیز اظهار داشت: برای تعادل بازار و جلوگیری از نزول قیمت پسته توصیه می‌شود، تولید کنندگان به اندازه نیاز بازار پسته خود را به فروش برسانند.

وی بیان داشت: از فروش به دلالان و واسطه‌ها و سود‌جویان اقتصادی و افاغنه خودداری شود تا بتوان هم پسته خوب تحویل بازار داد و هم از کاهش قیمت محصول جلو‌گیری کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.